مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: مجوز استقرار در شهر برای فعالیت ون‌کافه‌ها در پایتخت الزامی است.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اظهار کرد: اکنون همه ون کافه‌های فعال در پایتخت شناسایی شده و در تلاش هستیم تا زمینه ساماندهی این فعالان عرصه اقتصادی نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون روی موضوع ون‌کافه‌ها نظارتی انجام نمی‌شد، افزود: در دوره جدید مدیریت شهری، همه ون‌کافه‌ها فارغ داشتن یا نداشتن مجوز، شناسایی شدند و در نهایت به برخی ون‌کافه‌های دارای استاندارد که مزاحمتی برای معابر ایجاد نمی‌کردند، مجوز استقرار تعلق گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: پیش از این شاهد بودیم که نظارتی بر فعالیت ون‌کافه‌ها صورت نمی‌گرفت به طوری که هرکدام از متصدیان به صورت خودسرانه گوشه‌ای از شهر را تصرف و تحت مالکیت خود درآورده بودند و در ساعات شبانگاهی به کسب و کار مشغول می‌شدند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: اکنون حدود ۶۰ ون‌کافه دارای مجوز استقرار امکان فعالیت قانونی در پایتخت را دارند، علاوه بر این، تعدادی از ون‌کافه‌ها هم به طور غیرمجاز در ساعات خلوت شب اقدام به کسب و فعالیت می‌کنند که باید برای دریافت مجوز استفاده از شهر اقدام کنند.

بیگی با تاکید بر اینکه برخورد با ون‌کافه‌های غیرقانونی مستقر در تهران با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیست، افزود: برخورد با متخلفان در حوزه مسئولیتی شهرداری مناطق و راهور تهران است.

وی یادآور شد: البته عوامل نظارتی ساماندهی مشاغل در گشت‌های شبانه اگر موردی از فعالیت غیرقانونی ون‌کافه‌ها مشاهده کنند به شهرداری مناطق مختلف تهران اعلام خواهند کرد.

به گفته وی، اکنون فقط موضوع استقرار ون‌کافه‌ها در شهر تهران به عهده این شرکت است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ون‌کافه‌ها باید دارای شرایطی همچون تمیز و بدون نقص بودن باشند و حتی از استاندارد‌های لازم بهداشتی برای ارائه خدمت به مردم برخوردار باشند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پاسخ به اینکه ون‌کافه‌ها در چه صنف‌های کاری می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند، افزود: مدت‌ها دنبال این مساله بودیم که دریافت مجوز استقرار برای ون‌کافه‌ها را در قالب درگاه ملی مجوز‌های کشور ساماندهی کنیم، اما این درگاه ذینفعان و ذی‌مدخلان فراوانی از جمله اتحادیه‌ها، راهور، وزارت بهداشت، وزارت صنعت، نیروی انتظامی و ... را دارد و هنوز در این رابطه نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌های مختلف وظیفه پیگیری این موضوع را دارند، یادآور شد: بر اساس بند ۳ و ۴ قانون اصناف، مشاغل سیار باید از طریق اتحادیه‌ها ساماندهی شود و در واقع ماموریت اصلی به عهده اصناف است.

بیگی اظهار کرد: ون‌کافه‌هایی که قصد استفاده از فضای شهری را دارند باید حتما برای کسب مجوز استقرار اقدام کنند، البته فضای شهر محدود است و این دغدغه رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز هست که به همین واسطه تذکراتی در جلسه علنی هفته گذشته در شورا این موضوع را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد فعالیت ون‌کافه‌ها در شهر رها باشد دیگر نه جای تردد و نه جای پارک باقی می‌ماند و دچار مشکلات متعددی هم خواهیم شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار