سخنگوی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی جدید با حضور ۹۰۸ هزار دانش‌آموز در استان آغاز شود.

داوود گلی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بیش از ۹۰۸ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.
 
وی افزود: این تعداد دانش‌آموز در ۸ هزار مدرسه فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.
 
سخنگوی آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: همچنین ۶۲ هزار فرهنگی کار تعلیم‌وتربیت این تعداد دانش‌آموزان را در سطح استان بر عهده دارند.
 
گلی در خصوص معلمان بازنشسته امسال افزود: همان‌طور که دستورالعمل وزارتی برای معلمان بازنشسته امسال برای اداره آموزش‌وپرورش اعمال شد اولویت با ماندگاری همکاران بازنشسته است، درصورتی‌که به طور طبیعی نیروی آموزشی بخواهد بازنشسته شود و تمایل به ادامه همکاری داشته باشد باید تقاضای خود را به منطقه خدمت به کار خود ارائه و به‌کارگیری خواهند شد.
 
وی اذعان کرد: اگر نیروی آموزشی دیگر توان و شرایط استمرار خدمت نداشته باشد قاعدتاً مراحل بازنشستگی خود را انجام داده و بازنشسته خواهد شد همچنین با مجوز وزارتخانه نیرو‌های آموزشی که سال‌های گذشته بازنشسته می‌شوند به‌صورت حق و تدریس می‌توانند دوباره مشغول به کار شوند و حق‌الزحمه خود را به‌موقع دریافت نمایند.
 
سخنگوی آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی و قطعی از دانش‌آموزان کلاس‌اولی نداریم به دلیل اینکه هنوز در حال ثبت‌نام هستند و طبق آمار امسال از سال گذشته بیش از شصت و دو هزار دانش‌آموز به بدنه آموزش‌وپرورش اضافه شده‌اند و در چرخه تعلیم‌وتربیت قرار گرفته‌اند.
 
وی در پایان برای تعداد ثبت‌نام اتباع گفت: سامانه ثبت‌نام اتباع امروز فعال شده است و هنوز آمار دقیقی از دانش‌آموزان اتباع نیست بعد از اتمام ثبت‌نام این دانش‌آموزان در سامانه تعداد آنها مشخص می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار