در قالب طرح نهضت ملی ساخت مسکن ساخت ۴ هزار واحد در طایقان پیش‌بینی شده که عملیات ساخت ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از آنها شروع شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در حاشیه بازدید نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از طرح نهضت ملی ساخت مسکن در طایقان با اعلام این خبر گفت: این سایت ۴۸۰ هکتار مساحت دارد که در حال حاضر ساخت، طراحی و زیرسازی ۴۰۰ هکتار از این سایت مسکونی در دست اقدام است.

محمد اطهری با بیان اینکه در سایت طایقان، چهار هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد، اضافه کرد: عملیات زیرسازی و خاک‌برداری سایت مسکونی طایقان از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است و در فاز نخست طرح که شامل هزار و هفتصد واحد است، عملیات ساخت واحد‌ها پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر آماده‌سازی بدون وقفه زیرسازی و زیرساخت‌های سایت طایقان، یادآور شد: واحد‌های ویلایی این سایت طی یک بازه زمانی ۲۴ماهه تحویل متقاضیان می‌شود و امیدواریم در سال آینده با تکمیل واحدها، متقاضیان در منازل خود ساکن شوند.

آغاز عملیات ساخت ۳ هزار و ۷۰۰ واحد در طرح نهضت ملی طایقان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: متراژ واحد‌های ویلایی سایت طایقان بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ مترمربع طراحی شده است و بنیاد مسکن تا پایان مرحله اصطلاحا سفت کاری را انجام و پس از آن به متقاضیان تحویل می‌دهد تا با توجه به سلیقه خود و توان مالیشان واحد‌ها را تکمیل و ساکن شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ادامه روند ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی ساخت مسکن در دولت چهاردهم گفت: با روی کار آمدن دولت چهاردهم ادامه روند ساخت واحد‌های نهضت ملی ساخت مسکن برای مردم سوال شده، اما مردم مطمئن باشند که این روند ادامه خواهد داشت چرا که قانون مجلس است و دولت چهاردهم نیز خود را موظف می‌داند واحد‌ها را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد.

محمدمنان رئیسی به تلاش برای حل مشکلات واحد‌های در حال ساخت در طایقان پرداخت و گفت: این واحد‌ها در حال حاضر با کمبود نقدینگی و عدم تخصیص وام‌های بانکی مواجه اند که با هماهنگی‌های به عمل آمده و پیگیری‌های شخصی مسولان قول دادند در هفته اول مهرماه تسهیلات مورد نیاز واحد‌ها پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار