رئیس اتحادیه عکاسان و نوشت افزار بوشهر گفت: فراوانی کالای باکیفیت ایرانی در بازار بوشهر همراه با نظارت های ویژه مانع از جهش قیمت نوشت افزار در آستانه بازگشایی مدارس شده است.

علی‌رضا مخبر بوشهری شاره به ثبات نسبی قیمت در بازار نوشت افزار بوشهر اظهار کرد: اگر به صورت منطقی و با لحاظ نرخ تورم به بازار نوشت افزار نگاه کنیم می بینیم افزایش قیمت در این کالاها چند درصد کمتر از نرخ تورم است به همین دلیل با شکایت مردمی از گرانی بی رویه در بازار نوشت افزار مواجه نیستیم.

وی افزود: قیمت برخی از اقلام نوشت افزار نسبت به پارسال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته که ناشی از افزایش نرخ تورم است.

رئیس اتحادیه عکاسان و نوشت افزار بوشهر تاکید کرد: خوشبختانه با ورود کالاهای باکیفیت ایرانی مثل کاغذ، دفتر، مدادرنگ و سایر اقلام مورد نیاز دانش آموزان شاهد تنوع قیمت و کیفیت در بازار منتهی به بهار دانش هستیم.

مخبر بوشهری ادامه داد: کیفیت قابل قبول انواع مداد و مدادرنگ تولید استان بوشهر و دفترهای ایرانی باعث شده که در این ۲ قلم کالا شاهد تعادل بخشی به قیمت ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات صنف نوشت افزار فروش گفت: یکی از مشاغل که راه اندازی آن بسیار پرهزینه است و با فروش فصلی نهایت دوماهه در طی سال مواجه است صنف فروش نوشت افزار است.

مخبر بوشهری بیان کرد: در همین شرایط و با وجود سختی کار و هزینه بالای واحدهای این صنفی همه ساله شاهد برپایی نمایشگاه توسط نهادهای دولتی و ارگان های فرهنگی هستیم.

رئیس اتحادیه عکاسان و نوشت افزار بوشهر یادآور شد: تنها نهاد همراه بازار که در سالیان قبل پای درددل ما نشست و خواسته های کسبه ما را انجام داد مجموعه بسیج اصناف بوده که با صحبت هایی که سال قبل با این مجموعه انجام شد مانع از برگزاری نمایشگاه نوشت افزار شدند که این اقدام رضایت کسبه و اعضای اتحادیه را در بر داشته است.

وی ادامه داد: در حالی که توقع کسبه از نهادهای فرهنگی مثل آموزش و پرورش برای همکاری بیشتر با کسبه فروشنده نوشت افزار بسیار بیش از دیگران است، شاهدیم که نمایشگاه های متعدد عرضه نوشت افزار در مدارس نیز برپا می شود.

مخبر بوشهری تاکید کرد: به دلیل ثبات نسبی در بازار کاغذ و دفتر و مداد مشاهده می شود که قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ها با لحاظ برابری کیفیت با قیمت این کالاها در بازار برابر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.