کامالا هریس پس از مناظره با دونالد ترامپ در شش نظرسنجی ملی انجام شده در آمریکا از رقیب خود پیشی گرفت.

نتایج به دست آمده از شش نظرسنجی ملی انجام گرفته در آمریکا حاکی از برتری کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات نسبت به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری این کشور است.

به گزارش نیوزویک، طبق نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته، هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات در هر یک از نظرسنجی‌های انجام گرفته بین دو تا پنج درصد نسبت به ترامپ از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است و درصد بیشتری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی‌ها از وی حمایت کرده‌اند.

برخی از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی در این نظرسنجی‌ها شامل مسئله مربوط به حق سقط جنین و مسئله مهاجرت غیرقانونی در آمریکا بوده است که هر یک از دو نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در مورد آنها دیدگاه مختلفی را داشته و نظرات متفاوتی را ارائه کرده‌اند.

نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از سوی شبکه خبری سی‌ان‌ان، موسسه مورنینگ کانسالت، شبکه خبری رویترز، موسسه یوگاو، یاهو نیوز و آر‌ام جی ریسرچ انجام گرفته است که به ترتیب شانش پیروزی هریس در رقابت‌های انتخاباتی ماه نوامبر در آمریکا، ۶۳، ۵۰، ۴۷، ۵۰، ۴۷ و ۵۱ درصد برآورد شده است.

اگرچه طبق نتایج به دست آمده در نظرسنجی‌ها، هریس در جریان رقابت‌های انتخاباتی شانس بیشتری برای جلب آرای مردمی در ایالت‌های مختلف آمریکا دارد با این حال آنچه که تعیین‌کننده نهایی این رقابت‌های انتخاباتی است، رای الکترال در این کشور است.

در سال ۲۰۱۶ نیز هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در حزب دموکرات با وجود آنکه رای مردمی بیشتری نسبت به نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور کسب کرده بود با این حال در نهایت به دلیل سیستم رای الکترال در این رقابت‌ها شکست خورد و ترامپ با کسب ۲۹۰ رای الکترال پیروز نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار