مدیر حوزه‌های عملیه خواهران استان یزد گفت: در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۷۶۱ بانوی یزدی در مقاطع سطح ۲ و ۳ و ۴ مشغول به تحصیل می‌شوند.

حجت الاسلام کارگر مدیر حوزه‌های عملیه خواهران استان یزد گفت: در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۷۶۱  بانوی یزدی در مقاطع سطح ۲ و ۳ و ۴ مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۷۱۲ بانوی یزدی در مقاطع سه گانه برای حوزه علمیه خواهران ثبت نام کردند، افزود: بعد از آزمون کتبی و مصاحبه، ۵۰۹ نفر از این افراد پذیرفته شدند که در ۲۲ مدرسه علمیه در استان تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

حجت الاسلام کارگر به برنامه‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقای سطح علم و دانش و فراگیری پژوهش در بین خواهران، امسال ۵ گروه علمی در ۵ مدرسه علمیه خواهران تشکیل خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد افزود: ۱۵ کتاب از دستاورد‌های بانوان طلبه استان یزد است که در یکسال اخیر تدوین شده است.

تاکنون ۲ هزار و ۸۵۱ نفر در حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد فارغ التحصیل شده اند.

بانوان طلبه، رهروی جامعه بسوی سبک زندگی اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم آغاز به کار مدارس علمیه خواهران با بیان جایگاه بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: نظام اسلامی الهام گرفته از قرآن است. نظامی که بانوان را به صحنه آورد و از استعداد‌ها و اندیشه‌های آنها استفاده کرد.

آیت الله ناصری به پیشرفت بانوان در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران به موازات مدارس برادران رشد کردند و خواهران ما مسائل علمی و فقهی و اخلاقی را می‌آموزند که هدایتگر انسان‌ها باشند، راهنمای بشر باشند و در مسیر حق، جوانان و نوجوانان و بانوان را هدایت کنند.

وی از بانوان طلبه خواست با علم آموزی در مدارس علمیه آنها را به سوی خدا و کمال مطلق سوق دهند و هدایتگر آنها در عرصه‌های علمی و اخلاقی باشند و سبک زندگی اسلامی را در بین آنها ترویج دهند.

استاندار یزد هم در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در کنار برادران، حوزه علمیه خواهران با همان کیفیت و در سطح بالاترین در تحقیق و پژوعهش در علوم اهل بیت در حال فعالیتند.

مهران فاطمی افزود: حوزه‌های یزد جزو حوزه‌های سرآمد کشور است هم در مسائل آموزشی و پژوهشی و بانوان طلبه می‌توانند جریان ساز فرهنگی باشند و در مسیر فرهنگ عمومی جامعه، رفع شبهات و پاسخ به سوالات نقش آفرینی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.