وزیر خارجه اوکراین از متحدان غربی خواست محدودیت‌های استفاده کی‌یف از موشک‌های دوربرد اهدایی غرب برای حملات به عمق خاک روسیه را بردارند.

وزیر خارجه اوکراین، آندری سیبی‌ها از متحدان غربی خواست محدودیت‌های استفاده کی‌یف از موشک‌های دوربرد اهدایی غرب برای حملات به عمق خاک روسیه را بردارند.

«تهدیدات پوتین کارساز نیست و متحدان اوکراین نباید در دام آن بیفتند.» سیبی‌ها با انتشار پیام در ایکس (توئیتر سابق) این مطلب را بیان کرد. 

مقام ارشد اوکراینی از متحدان غربی خواست که بدون اعتنا به تهدیدات ولادیمیر پوتین، تسلیحات مورد نیاز اوکراین را برای جنگ با روسیه تامین کنند.

ولادیمیر پوتین هفته گذشته با اشاره به احتمال رفع محدودیت غرب برای حملات اوکراین به روسیه با موشک‌های دوربرد گفت که «چنین اقدامی ماهیت درگیری‌ها را به گونه‌ای بسیار قابل توجه تغییر خواهد داد و بدان معنی خواهد بود که کشور‌های عضو ناتو، آمریکا و کشور‌های اروپایی با روسیه در جنگ هستند.»

سیبی‌ها در ایکس نوشت: «او بهار ۲۰۲۲ درباره عواقب دیده‌نشده ناشی از ارائه تسلیحات دفاعی غرب به اوکراین هشدار داد. تسلیحات تامین شد. پوتین هیچ کاری نکرد. همین لفاظی طی سال‌های گذشته بار‌ها تکرار شده است.»

به ادعای وی، «پوتین درباره عواقب گسترش ناتو تهدید کرد، اما وقتی فنلاند و سوئد به ناتو پیوستند، کاری انجام نداد. به رغم تهدید‌های مکرر، وقتی اوکراین اف-۱۶ دریافت کرد، او هیچ اقدامی انجام نداد. وقتی پوتین با قدرت مواجه می‌شود، عقب می‌نشیند و راه‌هایی برای توضیح آن برای مردمش پیدا می‌کند.»

وزیر خارجه اوکراین خطاب به غرب افزود: «پوتین از تهدید برای تضعیف حمایت از اوکراین استفاده می‌کند. متحدان باید حمایت را تقویت کنند. محدودیت‌ها را بردارید. توانایی دوربرد اوکراین، سپر هوایی، انعطاف‌پذیری اقتصادی و انرژی اوکراین را تقویت کنید. ترس و انفعال، تنها منجر به کشتار و افزایش بحران‌ها می‌شود. برای احیای صلح، ما به شجاعت نیاز داریم، نه ترس.»

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار