فرماندهی گروه شناسایی نیرو‌های ویژه «اخمت» گفت که شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکایی و انگلیسی در کنار نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) در حمله به منطقه کورسک شرکت داشتند.

تاس به نقل از فرماندهی نیرو‌های ویژه آخمت به نام هادس گزارش داد، نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی که در حمله به کورسک شرکت کردند، پس از یک هفته از آنجا گریختند.

هادس در مصاحبه با ایزوستیا افزود: زندانیانی که آنها گرفتند همگی دارای تجربه رزمی بودند و همه در انگلستان یا آلمان آموزش دیده بودند.

به گفته وی، به مزدوران وعده‌هایی دادند، اما چیز دیگری شد. آنها برای چنین نبردی آماده نبودند.

منطقه کورسک روز سه‌شنبه ششم اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت.

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور هشدار داد که «حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه می‌تواند به عنوان پیش نیاز تصمیم رسمی برای استفاده از سلاح هسته‌ای در نظر گرفته شود.»

وی دراین‌باره با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: تاکنون هیچ تصمیمی درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای (غیر راهبردی یا حتی بیشتر از راهبردی) گرفته نشده است، هرچند که به صراحت بگویم، حمله به کورسک پیش‌نیاز‌های رسمی برای این تصمیم است که برای کل جامعه جهانی روشن است و با قوانین و دکترین بازدارندگی هسته‌ای ما هم سازگاری دارد. اما روسیه نشان داده که صبور است.

رئیس جمهور سابق روسیه همچنین افزود: امروز هیچکس به درگیری هسته‌ای نیاز ندارد.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که حمله اوکراین به منطقه مرزی «کورسک» در روسیه اقدام تروریستی دیگری علیه غیرنظامیان بود.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) در پی دغدغه‌های امنیتی خود، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار