متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲ عمل جراحی موفقیت آمیز تعویض مفصل لگن و زانو در بیمارستان کوثر سنندج انجام شد.

دکتر پیام وکیلی گ اظهار کرد : این عمل‌های جراحی ۲ ساعته بر روی یک آقا و خانم ۴۵ ساله انجام شد و بیماران با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند.
 
وی افزود: انجام عمل تعویض مفصل لگن مربوط به یک آقای ۴۵ ساله بود که به خاطر بیماری زمینه‌ای" بیماری خود ایمنی"، سر هردو استخوان‌های لگن سیاه شده بود.
 
متخصص ارتوپد بیان کرد: خوشبختانه در یک عمل موفقیت آمیز و ۲ ساعته، مفصل هردو لگن بیمار به صورت همزمان تعویض شد و امید دوباره به زندگی وی بازگشت.
 
وی همچنین از عمل جراحی تعویض مفصل زانو یک خانم ۴۵ ساله به صورت همزمان خبر داد و گفت: این خانم با شکایت ناتوانی در راه رفتن به ما مراجعه کردند که خوشبختانه این بیمار نیز علی رغم پیچیدگی و شرایط سخت عمل به‌دلیل پروسه طولانی جراحی، در یک عمل ۲ ساعته ، تعویض همزمان مفصل دو زانو با موفقیت انجام و بیمار با بهبودی کامل ترخیص شد.
 
متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در گذشته بیشتر بیماران برای انجام این نوع عمل‌های جراحی سنگین باید به سایر استان ها می‌رفتند، گفت: توسعه استان در زمینه ارائه خدمت درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان، امروز مسیری را فراهم کرده که نه تنها مردم برای انجام اینگونه عمل ها به خارج استان سفر نکنند بلکه چراغی باشد در راه رشد مسیر گردشگری سلامت و درمان بیماران اقلیم کردستان عراق در استان.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد:ایران یکی از کشور های پیشرو در جراحی تعویض مفصل است و بهره مندی از مهارت پزشکان حاذق ایرانی در درمان بیماران ایرانی و غیرایرانی افتخاری برای جامعه علوم پزشکی و ملت ایران است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.