شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مشکلات کشاورزان اردبیلی برای فروش سیب زمینی سخن گفت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

مدتی است موضوع تاخیر در پرداخت محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا مطرح است، اما این بار یکی از کشاورزان استان اردبیل با ارسال پیام از تاخیر در پرداخت مطالبات و قیمت پایین سیب زمینی سخن گفت.

به گفته شهروند خبرنگار ما سیب زمینی با نرخ تضمینی ۸ هزار تومان خریداری می‌شود، اما هزینه‌های کشاورزی تامین نمی‌شود و آنها با مشکلات مواجه هستند.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و وقت بخیر؛ موضوع مطالبات گندمکاران همیشه مطرح می‌شود و در حال پیگیری است خواهش میکنم موضوع سیب زمینی را هم پیگیری کنید. از پرداخت پول سیب زمینی خرید تضیمینی سازمان تعاون روستایی که وزارت کشاروزی باید پول واریز کند خبری نیست و به هر کجا تماس میگیریم پاسخگو نیستند. 
قیمت بازار و مصرف کننده بالای ۲۰ هزار تومان است، اما امسال از کشاورزان با قیمت ۸ هزار تومان خریداری کردند، چون کشاورزان شرایط نگهداری ندارند و برای اینکه محصولات فاسد نشود به ناچار با قیمت پایین‌تر نیز به فروش می‌رسانند.
مسئله اصلی این هست که سیب زمینی تا آخر فروردین فروخته می‌شد و پولش تا خرداد پرداخت می‌شود الان سیب زمینی جدید برداشت می‌شود ولی هنوز پول بذر سیب زمینی سال  گذشته را کامل تصفیه نکردیم.   خرد خرد چند قسط ریختند همون رو هم دادیم رفت ولی بازم  پول بذر بدهکاریم. برای برداشت سیب زمینی هم هزینه نیاز هست حداقلش هزینه کارگر که نقد باید پرداخت شود. از طرف دیگر  پول سم و کیسه با مهلت تهیه کردیم از اردیبهشت پول سموم تصفیه نشده، پول کیسه هم یک ماهه که هنوز داده نشده.

ما به جز کشت سیب زمینی؛ گندم نیز کشت می‌کنیم درصدی از پول گندم را واریز کردند که خرج معیشتی ما شد.  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار