رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای شهریور تاکنون ۷ هزار تن تخم مرغ با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

حمیدرضا کاشانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خرید حمایتی تخم مرغ تا پایان شهریور ادامه دارد، گفت: بنابر آمار از ابتدای شهریور تاکنون ۷ هزارتن تخم مرغ با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تا پایان شهریور خرید حمایتی به ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تن در راستای تنظیم بازار برسد و دیگر با افزایش مصرف در فصل سرما، نیازی به خرید حمایتی از مهرماه نیست.

کاشانی ادامه داد: از ابتدای طرح خرید حمایتی تاکنون ۲۰ هزارتن تخم مرغ از مرغداران خریداری شده که انتظار می رود تا پایان طرح قیمت به نرخ منطقی ۵۷ تا ۵۸ هزارتومان برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۲ تا ۵۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: اکنون نرخ منطقی هرکیلو تخم مرغ برای مصرف کننده ۶۵ هزارتومان معادل هر شانه ۲ کیلویی ۱۳۰ هزارتومان است,همچنین نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ فله ۴ هزار و ۸۰۰ تومان است و عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

او از افزایش ۳ هزارتنی تولید تخم مرغ در شهریور خبر داد و گفت: بنابر آمار در مردادماه ۱۰۸ هزارتن تخم مرغ تولید شد که پیش بینی می شود در شهریورماه, تولید به ۱۱۲ هزارتن برسد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار