مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب در شهر‌های شمالی و برخی از استان‌ها از جمله تهران و قزوین تا روز سه‌شنبه شاهد بارش باران و رعدوبرق خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب شاهد بارش در شهر‌های شمالی و برخی از مناطق استان تهران هستیم گفت: امشب در استان‌های البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان، شمال و غرب سمنان به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است. همچنین در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، همدان و ارتفاعات یزد و کرمان نیز رگبار پراکنده باران و رعدوبرق را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بارش‌ها تا سه‌شنبه در کشور تداوم دارد، افزود: فردا یکشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران، غرب سمنان، ارتفاعات شرقی کرمان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه نیز در سواحل شمالی ایران شامل استان‌های مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

او اظهار کرد: در ۳ روز آینده، نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور در برخی از ساعت‌ها، وزش باد شدید همراه با گردوخاک را تجربه می‌کنند.

به گفته وی، آب‌های خلیج‌فارس و دریای خزر امروز و دریای عمان یکشنبه و دوشنبه مواج و متلاطم است.

ضیائیان همچنین از صدور هشدار نارنجی برای برخی از استان‌ها به دلیل بارش‌های سیلابی خبر داد و گفت: امشب استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، شمال شرق تهران و شمال غرب خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شامل هشدار نارنجی بارش‌های سیلابی هستند که در این مناطق روان آب، سیلاب، صاعقه، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار