مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی فعالیت سامانه بارشی در این استان از امروز تا پایان فردا یکشنبه بیست و پنجم شهریور ماه هشدار نارنجی اعلام کرد.

ایرج مصطفوی گفت: فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار، رعدوبرق، احتمال تگرگ، رواناب و سیلاب نقطه‌ای، باد شدید و تندباد‌های لحظه‌ای از جمله مخاطرات است.

مصطفوی افزود: هشدار نارنجی با تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا پایان فردا یکشنبه در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه در ارتفاعات شمالی، شمال غربی و نیمه غربی ادامه دارد.

وی با توصیه برای آمادگی نیرو‌های امدادی تاکید کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، ضرورت دارد و خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات، مهمترین توصیه‌های هواشناسی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سمنان با بیان اینکه وزش باد شدید، تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک بیشتر در نواحی شرقی و جنوبی انتظار می‌رود، ادامه داد: دمای هوا طی شنبه و یکشنبه بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گفته وی، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، از جمله توصیه‌های مهم و پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.