وزیر دادگستری بر لزوم تعامل دولت چهاردهم با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه تاکید کرد.

وزیر دادگستری  عصر امروز شنبه در جلسه مدیران دستگاه قضائی و مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی  اظهار کرد: تعامل میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دولت در راستای توسعه کشور، امری ضروری و ناگسستنی است و گامی مهم برای رفع مشکلات به شمار می‌رود.

امین‌حسین رحیمی تاکید کرد: امیدواریم تعامل دولت چهاردهم با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه فراتر از قبل باشد و به تقویت ارتباط سه قوه منتهی شود.

وی ادامه داد: وظیفه وزارت دادگستری تقویت این تعامل و ارتباط است و اقدامات سازنده‌ای نیز در این بین برقرار است.

وزیر دادگستری با اشاره به وحدت میان سه قوه بیان کرد: طبق قانون اساسی هر قوه وظایف مستقل خود را دارد، اما عملکرد آنها جزیره‌ای نیست چرا که هدف قانون اساسی ضمن انجام وظایف قوه، مبنی بر همکاری خوب فی مابین آنها است.

رحیمی با اشاره به همکاری نمایندگان در برخی پرونده‌های قضائی گفت: برخی پرونده‌های قتل که عمدی در آن نبوده و سهوی رخ داده است، با راهبری قوه قضائیه و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتهی به سازش شده و بسیاری از افراد از قصاص رهایی یافته اند که این امر، ستودنی است.

وی افزود: وجود فرهنگ غنی ایرانی موجب ایجاد و استمرار وحدت بین اقوام و پیروان ادیان و مذاهب مختلف شده است.

وی با تاکید بر حفظ وحدت اسلامی در آذربایجان غربی بیان کرد: کمتر کشوری را می‌توان یافت که دارای چنین وحدتی باشد و در این زمینه باید گفت که آذربایجان‌غربی و ارومیه به عنوان ایران کوچک، نمادی از وحدت اسلامی است که تمام اقوام و پیروان ادیان مختلف و مذاهب اسلامی را به صورت مسالمت‌آمیز در قلب خود جا داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.