رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه بررسی آخرین وضعیت قاچاق کالا و ارز در دادگستری و تعزیرات حکومتی استان که بعد از ظهر روز یکشنبه هجدهم شهریور ماه در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد گفت: با بررسی‌های میدانی آخرین وضعیت استان در پارکینگ‌ها و انبار‌های مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گمرکات استان حکایت از انباشت اموال توقیفی و رسوب کالا‌های توقیفی که در فرایند قانونی نگهداری می‌شود دارد.

ناصر عتباتی افزود: باید ضمن بروزرسانی انبار‌ها و پارکینگ‌ها و نیز مراقبت و صیانت از این اموال توقیفی نسبت به تعیین تکلیف آنها در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.

وی با تاکید بر مقابله جدی با پدیده قاچاق به موقعیت خاص استان با وجود ۶ گمرک و پایانه مرزی گمرکی اشاره و گفت، این ظرفیت بزرگ استان در عین حال که یک فرصت مناسب است نیازمند رصد و مراقبت شبانه روزی هست و باید به نحو شایسته و درست اقدام شود تا از متروکه و رسوبی شدن کالا‌ها و اموال جلوگیری به عمل آید.

مقام ارشد قضایی استان با تشریح وضعیت موجود در برخی پارکینگ‌ها وضعیت را غیر قابل قبول اعلام و خطاب به دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی تاکید نمود باید در سریعترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف خودرو‌ها و اموال مردم اقدام شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: خودرو‌ها و اموال توقیفی در واقع بین المال هستندو هیچ گونه تضییع یا تفریط پذیرفته نیست و می‌باید به صورت جدی و مستمر با نظارت‌های دستگاه قضایی تعیین تکلیف‌ها انجام شود.

عتباتی به توفیقات حاصله در تعیین تکلیف تعداد کثیری خودرو در مرز شمال‌غرب که در حال متروکه شدن به نفع کشور ترکیه بود اشاره و گفت: بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شده است و ۱۶۰ میلیارد تومان هم در مزایده ۲۰ شهریور ماه تعیین تکلیف خواهد شد لذا باید در سایر موارد هم اینگونه عمل شود تا اقدامات منجر به تعیین تکلیف‌های موثر و نتیجه بخش گردد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: یکی از موضوعاتی که از دادستان کل کشور مورد پیگیری است موضوع تعیین تکلیف اموال و خودرو‌های موجود در انبار‌ها و پارکینگ‌های مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گمرکات است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم مرجع توقیف خودروهاست که باید دقیقاً در زمان تحویل به پارکینگ‌ها معین شود تا پیگیری‌های بعدی به موقع انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.