رهبر انصارالله یمن در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و پیرامون تحولات منطقه به ویژه جنگ در نوار غزه سخنرانی کرد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن امروز شنبه در آستانه میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) مهم است و در سایه چالش‌هایی که امت اسلام با آن روبروست، می‌توان از این مناسبت بهره معنوی، تربیتی و عملی مورد نیاز را گرفت.

به نقل از سایت خبری المسیره، الحوثی افزود: امت اسلام از جانب دشمنان خود به اشکال مختلف مورد هدف قرار می‌گیرد و با خطراتی روبروست که موجودیتش را به عنوان امتی مستقل دارای طرح و برنامه، به خطر می‌اندازد.

قرآن آگاهی کافی را به امت داده است

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: قرآن کریم آگاهی کافی را به امت داده است مبنی بر اینکه خطر از ناحیه دو جنبه هماهنگ یعنی کفر و نفاق است.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: تنها روشی که نشان دهنده بازدارندگی، پیشگیری و حفاظت از امت است، جهاد در راه خداوند متعال است. نهضت جهادی پیامبر در راه خدا با عملکرد عالی در انجام مأموریت و انجام وظیفه در بالاترین سطح ممتاز بود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و دشواری‌هایی که مسلمانان متحمل شدند و می‌شوند، ناشی از برهم خوردن مسئولیت‌های مقدس آنها برای برقراری عدالت در زمین و جهاد در راه خداست. کوتاهی، آثار و پیامد‌هایی بر قدرت و عزت و نقش امت در بین جوامع دیگر گذاشته است.

الحوثی تاکید کرد: با کمرنگ شدن نقش مسلمانان، نقش یهودیان با حمایت و نظارت متحدان مسیحی آنها بیشتر شد. با جبهه نفاق، نقش یهود برای گسترش فساد در زمین، هدف قرار دادن مسلمانان و اشغال فلسطین از جمله اماکن مقدس آن، دوباره رشد کرده است. عدم جهاد در راه خدا با انحطاط اخلاقی، ارزشی، فرهنگی، بی‌سوادی سیاسی و حماقت و سستی در احساسات همراه است.

هیچ نجاتی برای امت نیست مگر با عمل به دستورات خداوند از جمله جهاد

وی تاکید کرد: هیچ نجاتی برای امت نیست مگر با عمل به دستورات خداوند از جمله جهاد بر اساس مفهوم صحیح قرآنی و بهره‌مندی از رسول خدا و راه جهادی پیشگام ایشان.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسلمانان در برابر نسل‌کشی روزانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در برابر یک واقعیت و موقعیت شرم آور قرار دارند، افزود: دشمن همچنان آوارگان را در چادر‌ها و در تجمعاتی که امن اعلام شده‌اند، با بمب‌های مرگبار آمریکایی هدف قرار می‌دهد. رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره، گرسنگی و شکنجه زندانیان و اعمال جنایتکارانه وحشیانه و تهاجمی ادامه می‌دهد.

با انفعال در برابر دشمن، خطر علیه مسجدالاقصی بیشتر می‌شود

وی به طرح و توطئه رژیم صهیونیستی برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی اشاره و تاکید کرد: از جمله اهداف اعلامی صهیونیست‌ها هدف قرار دادن مسجدالاقصی و تخریب آن است. یهودیان متوجه شده‌اند که جنایت تخریب مسجدالاقصی جدی است و احساسات مسلمانان را برمی انگیزد، لذا سعی در آماده سازی برای آن دارند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: هرگاه امت در انفعال وحشتناکی نسبت به بقیه جنایات و اقدامات تجاوزکارانه دشمن باشد، خطر علیه مسجدالاقصی بیشتر می‌شود. وقتی جنایات در کرانه باختری و جا‌های دیگر در سایه سکوت امت بیشتر می‌شود، دشمن گام‌های خصمانه‌تری برمی‌دارد.

۱۲ ماه از تجاوز به غزه گذشته اما هیچ تحرکی در جهان عرب نمی‌بینیم

الحوثی همچنین درباره حمایت جهان عرب از مردم فلسطین در جنگ غزه گفت: پس از نزدیک به ۱۲ ماه تجاوز به غزه، نه تحت عنوان عرب گرایی و ناسیونالیسم و ​​نه تحت عناوین سیاسی و قرارداد‌های دفاعی مشترک، هیچ تحرکی نمی‌بینیم. تعهدات اتحادیه عرب و تصمیمات کنفرانس‌های رسمی، اعراب را تکان نداد و هیچ چیزی مسلمانان را به اتخاذ موضعی قاطع و جمعی در حمایت از فلسطین وانداشت.

رهبر انصارالله یمن در ادامه سخنرانی خود به نقش آمریکا، متحد اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه پرداخت و گفت: آمریکا در هر اتفاقی که در فلسطین می‌افتد شریک دشمن صهیونیستی است و شراکت و موضعش روشن است. آمریکا نیز همین رفتار خصمانه را با امت دارد و حاضر است علیه هر کشور عربی دست به هر کاری بزند. آمریکا از ادامه جنایات دشمن صهیونیستی هرگونه حمایت می‌کند و با صحبت از تلاش خود برای آتش‌بس افکار عمومی را فریب می‌دهد. آمریکا مردم مظلوم و مورد حمله قرار گرفته را مسئول کار‌های دشمن صهیونیستی و شکست آتش‌بس می‌داند.

موضع برخی از دولت‌ها و رهبران عربی، همدستی با دشمن اسرائیلی است

وی تاکید کرد: موضع برخی از دولت‌ها، رژیم‌ها و رهبران عربی، همدستی با دشمن اسرائیلی و همکاری با آن برای هدف قرار دادن مردم فلسطین است. اگر مردم فلسطین و مجاهدانشان از حمایت غرب از دشمن برخوردار بودند، واقعیت نبرد کاملاً متفاوت بود.

الحوثی همچنین عملیات قهرمانانه جهادی شهید «ماهر الذیاب الجازی» اردنی علیه دشمن صهیونیستی را که اخیرا در گذرگاه الکرامه صورت گرفت یک عملیات تأثیرگذار و نگران کننده برای رژیم صهیونیستی دانست و افزود: مردم اردن نسبت به مردم فلسطین احساس برادری دارند و در عین حال در معرض خطرات و حمله قرار دارند.

نبرد جبهه یمن و لبنان با تمام تأثیر و نفوذ ادامه دارد

رهبر انصارالله یمن به جبهه مقاومت لبنان و یمن اشاره کرد که در حمایت از مردم غزه همچنان در حال نبرد با رژیم صهیونیستی است و گفت: جبهه لبنان همچنان به نبرد و حملات موشکی علیه دشمن ادامه می‌دهد.

وی افزود: جبهه یمن در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس با تمام تأثیر و نفوذ ادامه دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که گواه کارآمدی جبهه یمن است، اعلام آمریکا مبنی بر بازگشت ناو هواپیمابر «روزولت» از مسیری دیگر است. این ناو علیرغم اهمیتی که به عنوان پایگاه نظامی سیار در دریا‌ها دارد، به صورت قاچاق از اقیانوس هند بازگشت و وارد دریای سرخ نشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ حمله دریایی به آمریکایی‌ها کمکی نکرد که عملیات نظامی ما در دریا را محدود کنند یا آنها را بازدارند یا متوقف کنند.

الحوثی تاکید کرد: حملات غیرموجه آمریکایی‌ها به یک مدرسه دخترانه در تعز منجر به کشته شدن دو دختر و زخمی شدن ۱۸ دختر دیگر شد. دشمن در هفته گذشته بالغ بر ۲۴ حمله در استان‌های الحدیده، تعز، اب، صعده و مأرب انجام داد.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: آمریکایی‌ها و همچنین صهیونیست‌ها جنایتکار هستند و بیشتر قربانیان آنها کودکان و زنان در همه جبهه‌ها و در همه کشور‌های مورد هدف هستند.

آمریکا و غرب از تعداد زیاد هواپیما‌های آمریکایی که در یمن سرنگون شده‌اند صحبت می‌کنند

الحوثی اعلام کرد: پدافند هوایی طی یک هفته گذشته توانست دو فروند پهپاد آمریکایی MQ ۹ را ساقط کند. رهبران نظامی و غیرنظامی در آمریکا و غرب از تعداد زیاد هواپیما‌های آمریکایی که در یمن سرنگون شده‌اند صحبت می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه فعالیت‌های مردمی یمن ادامه دارد و همه در حال آماده شدن برای مراسم بزرگ میلاد رسول خدا (ص) هستند، از مردم یمن خواست فردا حضور پرشکوهی در رویداد‌های بزرگداشت میلاد پیامبر (ص) داشته باشند.

الحوثی تاکید کرد: این حضور عظیم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تأیید استواری مردم یمن در موضع جهادی است که پاسخی به خداوند و وفاداری به رسول اوست.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار