معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور گفت: علاوه بر فعالیت اورژانس دریایی، در حال حاضر ۵۲ بالگرد اورژانس در استان‌ها فعال هستند.

دکتر حسن نوری ساری در یک برنامه تلویزیونی با بیان این که هدف گذاری در کشور، فعالیت ۴ هزار و ۵۰۰ پایگاه اورژانس است، افزود: خوشبختانه هر سال تعداد زیادی پایگاه اورژانس به ظرفیت کشور اضافه می‌شود. در کشور تعداد قابل توجهی موتورلانس برای ارائه خدمات در کلانشهر‌ها و زمان‌های ترافیک و اتوبوس آمبولانس برای استفاده در حوادث ویژه، تجمعات و بحران‌ها فعالیت دارند.

وی از برقراری سالانه ۲۰ میلیون تماس از سوی مردم با اورژانس ۱۱۵ در کشور خبر داد و گفت: تعداد تماس‌ها هر سال نسبت به سال قبل از آن، روند افزایشی دارد. امسال پیش بینی می‌شود که ۴ میلیون ماموریت اورژانس ۱۱۵ در کشور ثبت شود. تا پایان سال گذشته، ۲۴ درصد ماموریت‌های اورژانس مربوط به تروما و آسیب‌های فیزیکی بوده که غالب آن ها حوادث ترافیکی است.

معاون سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعزام آمبولانس برای خدمت رسانی به ۷۵۰ هزار مصدوم حوادث ترافیکی در سال گذشته، یادآور شد: برخی از این مصدومان به صورت سرپایی در محل درمان و یا به مراکز درمانی منتقل شده اند و متاسفانه تعدادی از آن ها نیز جان خود را از دست داده اند.

دکتر نوری خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های ما در فصل مدارس، حوادث ترافیکی ناشی از عجله دانش آموزان و والدین برای به موقع رسیدن در مدرسه است. سوابق بیماران و مصدومان برای اورژانس مهم است و این که مبتلا به چه بیماری هستند و چه دارو‌هایی مصرف می‌کنند، در درمان موثر است.

وی ادامه داد: بهتر است اطلاعات سوابق بیماری و مصرف دارو به ویژه انسولین و دارو‌های ضد تشنج کودکان و دانش آموزان از سوی والدین به مسئولان مدرسه ارائه شود. همچنین برخی بیماری‌های تنفسی و گوارشی ممکن است در مدارس بروز کند که در این صورت بهتر است اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری است به مسئول سلامت مدرسه اطلاع داده شود و یا در صورت بروز علائمی مانند تب و ضایعات پوستی، دانش آموز نباید در مدرسه حضور داشته باشد و باید تحت درمان و مراقبت قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار