رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرکرد ۲۰ شرکت از سوی شهرداری تائید شده و می‌توان با انتخاب یکی از شرکت‌ها سرویس مدرسه را انتخاب کرد.

فضل‌الله بهمنی اظهار کرد: به استناد مصوبه هیئت وزیران، متولی سرویس مدارس به شورای ترافیک واگذار شده است و سازمان حمل و نقل شهری در شهر‌ها شهرداری و در روستا‌ها دهیاری‌ها متولی سرویس مدارس هستند و آموزش و پرورش وظیفه اطلاع رسانی را برعهده دارد.

وی افزود: سامانه سپند سامانه‌ای است که والدین با ثبت‌نام رایگان در آن می‌توانند از انواع خدمات ارائه شده برای حمل و نقل دانش‌آموزان استفاده کنند، در این سامانه می‌توان از مکان دقیق دانش‌آموز مطلع شد و در صورت لزوم برای راننده پیام فرستاد.

بهمنی بیان کرد: اولیا باید در سامانه فعال سپند ثبت‌نام کرده و با ثبت مشخصات ولی دانش‌آموز، مشخصات فرزندان و انجام و ثبت آدرس محل سکونت و آدرس مدرسه براساس کروکی تایید درخواست خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: در شهرکرد ۲۰ شرکت از سوی شهرداری تایید شده که می‌توان با انتخاب یکی از شرکت‌ها سرویس مدرسه را انتخاب کرد.

بهمنی در خصوص نحوه قرارداد، گفت: اولیا خود با شرکت قرارداد منعقد می‌کنند و مسئولان مدرسه حق انعقاد قرارداد با شرکت‌ها را ندارند، اولیا با مشاهده قیمت‌ها بر اساس کروکی محل که مشخص است، سرویس را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تهیه سرویس مدارس جایگاه اطلاع‌رسانی را دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان‌ها دسترسی به آمار ثبت‌نامی در سامانه سپند را ندارند که باتوجه به فعال بودن سامانه، نتایج ثبت‌نامی هنوز مشخص نیست و متولی سازمان شهرداری است که به آمار دسترسی دارد.

مهرداد میرزائیان رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اظهار داشت: تاکنون ۷۰۶۲ درخواست در سامانه سپند برای سرویس مدارس دانش‌آموزان توسط والدین ثبت شده است.

وی افزود: تعداد شرکت‌های مجاز و دارای مجوز سرویس مدارس در شهرکرد ۲۰ شرکت است که ۳۱۰ خودروی سواری و ۳۲ مینی‌بوس تحت نظر این شرکت‌ها برای سرویس مدارس مجوز دریافت کرده‌اند.

میرزائیان بیان کرد: در راستای ثبت درخواست دانش‌آموزانی که تاکنون برای سرویس مدارس اقدام نکرده‌اند، سامانه سپند مجدداً فعال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار