امام جمعه موقت شهرکرد گفت: خودکفایی و استقلال، وحدت و اخوت رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان جهان اسلام است.

حجت الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن نهم ربیع‌الاول و آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: یکی از بزرگترین جهاد‌ها در راه خداوند، انتظار ظهور امام زمان (عج) است. انتظار ظهور به معنای توقف نیست بلکه باید بستر حکمرانی این امام بزرگوار ایجاد شود و اگر این امر محقق نشود مدت زمان غیبت طولانی‌تر خواهد شد. آن‌هایی که می‌خواهند بستر ظهور زمان (عج) را فراهم کنند باید ولایت مدار باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری جانشین امام زمان (عج) است بنابراین باید گوش به فرمان رهنمود و ارشادات ایشان باشیم و به آن‌ها عمل کنیم و اگر چنین باشد بستر حکمرانی امام دوازدهم را ایجاد کرده ایم.

حجت‌الاسلام فاطمی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا کشور را در حوزه فرهنگی، اقتصادی، علمی، سیاسی، نظامی تقویت کنیم و بر روی پای خود بایستیم. باید تلاش شود تا جبهه مقاومت تقویت شود و دشمن را از منطقه بیرون کرد و وقتی مردم دنیا شیرینی آن را حس کردند، آن روز است که بستر ظهور را فراهم کرده ایم.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم همواره تمامی مسلمانان را به عقد اخوت و برادری با یکدیگر دعوات کرد چراکه همواره بر این باور بود که واجب و ضروری بودن امر به معروف و نهی از منکر برای این موضوع است که مسلمانان مراقب یکدیگر باشند.

حجت‌الاسلام‌فاطمی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر خودکفایی، استقلال، اخوت و وحدت در میان مسلمانان تاکید دارند چراکه آن را لازمه پیروزی بر دشمنان جهان اسلام می‌دانند.

وی با اشاره به دستاورد‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران که در دنیا زبانزد است، اضافه کرد: افرادی که به تازگی چشم خود را به روی جهان باز کرده اند این دستاورد‌ها برایشان تازگی دارد و تحمل این موفقیت‌ها را ندارند.

حجت‌الاسلام‌فاطمی به تظاهرات خونین ۱۹۸۹ اشاره و بیان داشت: اعتراضات میدان تیان‌آن‌من (نام‌های دیگر: کشتار میدان تیان‌آن‌من یا قتل‌عام ۴ ژوئن یا واقعهٔ "۴–۶") به مجموعه‌ای تظاهرات اعتراضی در میدان تیان‌آن‌من شهر پکن، جمهوری خلق چین گفته می‌شود که به رهبری دانشجویان و از ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ تا ۴ ژوئن همان سال ادامه داشت. این اعتراضات با حضور بیش از صدهزار نفر برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این واقعه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم بی‌گناه جان خود را از دست دادند.

حجت‌الاسلام‌فاطمی با اشاره به سپتامبر سیاه، گفت: عبارت سپتامبر سیاه به جنگ داخلی اردن در خلال سپتامبر ۱۹۷۰ تا ژوئیه ۱۹۷۱ گفته می‌شود. درگیری بین دو گروه عمده جمعیت اردن یعنی فلسطینیان تحت عنوان سازمان آزادیبخش فلسطین، (به رهبری یاسر عرفات) و نیرو‌های مسلح اردن (به رهبری ملک حسین) صورت پذیرفت. [۱]دلیل اصلی جنگ تلاش برای به دست گرفتن رهبری اردن بود. نبرد سپتامبر ۱۹۷۰ از سرفصل‌های مهم در تاریخ حیات این جنبش است.

وی بیان داشت: تمامی این جنایات با جنایات اخیری که علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه صورت میگیرد قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام‌فاطمی ادامه داد: سالگرد مرحوم شهریار را نیز پیش رو داریم که با عنوان روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است و حتی از گذشته تا کنون نیز همه از شعر و ادب فارسی برای همه کارهایشان بهره می‌بردند پس می‌طلبد که به این موضوع اهتمام بیشتری ورزیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار