حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: حضور پرشور و آگاهانه مردم پای صندوق های اخذ رای موجب تقویت نظام و انقلاب اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات یک عمل سیاسی و اجتماعی و عبادی است و حضور در پای صندوق رای یک حسنه است که پروردگار پاداش آن را برای همه افراد همپای سایر عبادت‌ها ثبت می‌کند.

وی گفت: دعوت کردن مردم برای حضور در انتخابات در این روز و همچنین هر قدمی که برای شرکت در انتخابات برداشته می‌شود مصداق کار عبادی است و خداوند پاداش و حسنه ثبت می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: حضور در پای صندوق رای موجب تقویت نظام اسلامی و همچنین پاسداشت خون شهدا و ارزش‌های دینی می‌شود.

وی گفت: حضور مردم در دور اول انتخابات کمرنگ بود و از مردم درخواست می‌شود تا با حضور پرشور در پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح خلای که هفته گذشته شاهد بودیم را برطرف شود.


بیشتر بخوانید


امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در دور نخست انتخابات رییس‌جمهوری در هفته گذشته مشارکت آنگونه که انتظار می‌رفت بالا نبود، که نیاز است این امر جبران شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر حضور پر شور مردم در انتخابات تاکید داشتند، تصریح کرد: امیدواریم مردم در دور انتخابات با درصد بالای مشارکت داشته باشند و انتخاب اصلح صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم و صفر و هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر از دستاورد‌های قیام امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه، بیان داشت: نباید اجازه دهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: همه افراد جامعه باید نسبت به مساله امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه داشته باشند.

به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، مکتب سیدالشهدا برای جامعه اسلامی مهم است و همه قله‌های شهادت، ایثار، شجاعت، عبودیت، صبر، محبت، جهاد معرفت و بصیرت در کربلاست.

وی با اشاره به فراز ۱۳۱ نهج‌البلاغه، افزود: در این فراز معیار‌های لازم برای انتخاب یک والی سیاسی عنوان شده که والی سیاسی نباید بخیل باشد و یا مروج فاصله طبقاتی در جامعه باشد که این امر در برخی دولت‌ها در کشور ایجاد شده بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: این مسائل تداوم‌بخش نهضت سیدالشهداء و انقلاب در کشور است و مردم و مسوولان باید به وظایف خود عمل کنند و مسئولان بسیار بیشتر به این امر توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار