امام جمعه موقت شهرکرد گفت: عزاداری‌های ماه محرم و صفر نباید کم‌رنگ شود و باید سال به سال تقویت شود.

حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، مجالس عزاداری ماه محرم و صفر را از عوامل زنده نگه‌داشتن اسلام و شعائر دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: نباید اجازه داد این مجالس کمرنگ و تضعیف شود و باید گسترده و وسیع باشد.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: هر چه به سبک و سیره ائمه اطهار (ع) نزدیک شویم جامعه سالم و پاکی خواهیم داشت از همین رو ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای این موضوع است.

وی با بیان اینکه شرکت در مجالس عزاداری امام حسین (ع) ما را در منطقه امن دین و دینداری قرار می‌دهد و نباید با تغییر شرایط و محدودیت امکانات خود را از این موضوع محروم کنیم، اضافه کرد: مکتب امام حسین (ع) و مجالس عزاداری ماه محرم و صفر است که ایران را به ام‌القرای اسلام تبدیل کرده است و باید هر سال این شور و شعور حسینی را تقویت کنیم تا اثرات مثبت آن به خود جامعه اسلامی بازگردد.


بیشتر بخوانید


فاطمی تاکید کرد: عزاداری‌های ماه محرم و صفر نباید کم‌رنگ شود و در کنار مجالس عید و شادی نظیر عید غدیر، مجالس سوگواری و عزاداری محرم و صفر هم باید سال به سال تقویت شود.

وی با تاکید بر رعایت آداب اسلامی، اضافه کرد: شرکت در مراسم فوت اطرافیان نباید زحمتی بر خانواده متوفی تحمیل کند و نباید هزینه پذیرایی برای آن ها ایجاد شود، اما از سوی دیگر خیرات دادن برای متوفی و توزیع آن در بین افراد تنگ‌دست و نیازمند ثواب دارد.

فاطمی ادامه داد: روحانیت آگاه، خدوم و مجاهد کشور اگر احساس کنند سیاستمداری می‌خواهد کار کند و کشور را ارتقا دهد آن را همراهی و حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر خودداری از دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در کشور گفت: به مباحث قومیتی و مذهبی نباید دامن زد چراکه باعث شکاف و جدایی در جامعه می‌شود.

فاطمی افزود: در سپردن مسئولیت به افراد باید صلاحیت آنها را در نظر گرفت و اینکه آن ها کوچکترین زاویه با ولی فقیه نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار