مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مهر ماه امسال ۲۵ طرح آموزشی با ۴۷ کلاس درس افتتاح می‌شود و سال تحصیلی جدید با حضور ۱۹۴ هزار دانش آموز در دو هزار و ۸۰ مدرسه آغاز می‌شود.

 ابوالقاسم اکبری در نشست با اصحاب رسانه گفت: در ۳۲ماه گذشته صد طرح با ۴۰۰ کلاس درس افتتاح و به بهره برداری رسید و ۶۰ طرح با ۳۳۰ کلاس درس در حال ساخت است.

اکبری گفت : سال تحصیلی جدید، کمبود هزار و ۲۰۰ نیرو در حوزه‌های مختلف آموزگاری، دبیری، مربی پرورشی، مراقب سلامت با تکمیل ظرفیت از طرف وزارت خانه رفع خواهد شد.

جذب ۴هزار ردیف استخدامی

اکبری گفت: در ۳۲ ماه گذشته ۴هزار ردیف استخدامی شامل هزار و ۴۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان، دو هزار نفر استخدامی،۶۰۰ نفر در قالب تبدیل ظرفیت و ایثارگران گرفته شده است.

او گفت: تا کنون ۱۸۴ هزار و ۳۹۵ دانش آموز در همه مقاطع ثبت نام نهایی شده و ۱۸۲ هزار ۶۱۲ نفر ثبت سفارش کتاب انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: همچنین حدود ۲۰ هزار نوآموز در ۴۱۱ کودکستان در مهر می‌یابند.

اکبری گفت: خراسان شمالی سال گذشته سومین استان کشور در زمینه توسعه متوازن بود با ۴۴ درصد که امسال به ۴۵ و نیم درصد هدف ما است

او گفت : سرانه فضای آموزشی در استان با اعلام سازمان نوسازی مدارس از ۵ممیز دو به ۵ ممیز ۷ دهم یعنی نیم متر مربع افزایش داشته ایم.

شاداب سازی۳۲۰ مدرسه در طرح عجمیان

اکبری گفت: سال گذشته در ۳۲۰ مدرسه در طرح عجمیان طرح شاداب سازی مدارس را انجام دادیم که امسال برای ۶۰۰ مدرسه انجام خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به مشکلی هم که حدود تیرماه در بام و صفی آباد پیش آماده اشاره کرد و گفت: مدرسه‌ای در حال بهره برداری است، اما تحویل نیروی انتظامی شده بدون اطلاع به آموزش و پرورش ضمن اینکه استاندار به فرماندار گفته شده بدون اطلاع به آموزش و پرورش کاری انجام ندهید.

اکبری با اشاره به ۳۱۱ مدرسه عشایری در استان و پی گیری‌ها برای سال تحصیلی جدید گفت: امسال ۳۲۸ مدرسه عشایری با ۷هزار دانش آموز و ۸۸۱ معلم همچنین ۱۰۷ مدرسه کوچ رو ۱۰ مدرسه شبانه روزی عشایری سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.