استاندار خراسان شمالی گفت: باید از همه ظرفیت دستگاه‌ها برای ریشه کنی بیسوادی استفاده کرد.

 محمد رضا حسین نژاد در دومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در حوزه ارتقای زیرساخت‌های آموزشی در استان انجام شده است که این نشان دهنده همت مدیران برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی است.

او گفت : در این مدت هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس در استان آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

طرح روستای بدون بی سواد

استاندار گفت : استفاده از نیرو‌های جهادی مستعد با عنوان مربی یا آموزش دهنده و استفاده از ظرفیت کارکنان دستگاه‌های مختلف در حوزه سوادآموزی و برای ریشه کنی بی سوادی در استان یک اقدام خوب است که باید در این فرآیند روال گزینش طی شود تا موفقیت‌ها در این زمینه کسب شود.

حسین نژاد گفت: اجرای طرح روستای بدون بی سواد به صورت نمونه در یک روستا با همکاری مسئولان انجام شود.

او در خصوص طرح مهر و آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید نیزگفت: بستر آماده سازی فضای آموزشی و زیرساخت‌های آب، برق و گاز در پروژه‌های آماده بهره‌برداری تسریع شود.

او گفت : ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان زیر پوشش کمیته امداد هستند و باید کمک‌های مناسب و ملزومات تحصیل در اختیار آنها قرار بگیرد.

تاکید بر توسعه هنرستان‌ها و افزایش مهارت آموزی

استاندار خراسان شمالی با یادآوری اینکه ساخت ۱۰ هنرستان در سفر رییس جمهور شهید به استان مصوب شد، گفت: برای توسعه مهارت آموزی در میان دانش آموزان، هنرستان‌ها باید توسعه یابند و در این زمینه صنایع نیز باید به راه اندازی هنرستان جوار صنعت ترغیب شوند.

واگذاری فضای آموزشی صفی آباد با نیروی انتظامی پیگیری می‌شود

حسن ناهیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: بررسی و پیگیری‌های لازم در خصوص واگذاری یک فضای آموزشی به فرماندهی انتظامی شهرستان بام و صفی آباد که مورد گلایه آموزش و پرورش است از سوی دستگاه قضایی در حال انجام است و مشکل برطرف می‌شود.

هزارو ۱۴۵ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: امسال هزارو ۱۴۵ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند.

ابوالقاسم اکبری اضافه کرد: ۱۰۰ طرح با ۴۰۰ کلاس درس در ۳۲ ماه گذشته به بهره برداری رسید و ۷۰ طرح با ۳۴۰ کلاس درس در دست اجرا است.

اکبری طرح‌های سواد قرآن پایه، نهضت دانش آموزی، روستای با سواد و سواد آسان را مهمترین طرح‌های در حال اجرا در این حوزه عنوان کرد.

او گفت :  آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس در استان داریم و ۱۹۴ هزار دانش آموز و ۲۰ هزار نوآموز سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.
به گفته اکبری ۱۸۷ هزار دانش آموز ثبت نهایی خود را انجام داده اند و ثبت نام کتاب بیش از ۹۴ درصد از دانش آموزان نیز انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.