رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد کشورش به پیگیری پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری مصمم است.

«سیریل رامافوسا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد کشورش به پیگیری پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری مصمم است و ماه آتی میلادی شواهد و مدارک بیشتری در این زمینه ارائه خواهد داد.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در پاسخ به سوالی درخصوص این پرونده خطاب به خبرنگاران ضمن تاکید بر تصمیم خود برای به جلو بردن این پرونده، گفت: «ما سرسخت هستیم.»

قرار است آفریقای جنوبی شواهد و ادله‌ای را در ماه آتی میلادی درخصوص این پرونده به دادگاه ارائه دهد.

وی در ادامه افزود مقدمات ارائه شواهد و مدارک در حال انجام است که شامل صد‌ها صفحه است.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی همچنین تصریح کرد: «ما همچنان می‌گوییم که نسل‌کشی باید متوقف شود و آتش‌بس برقرار شود و به همین ترتیب، باید اسرا بازگردند.»

آفریقای جنوبی پیشتر از تصمیم خود برای ارائه یادداشتی به دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان بالاترین نهاد قضایی در سازمان ملل طی ماه آتی میلادی خبر داده بود که دربرگیرنده شواهدی است که ارتکاب جنایت نسل‌کشی در فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را اثبات می‌کند. آفریقای جنوبی اعلام کرد این پرونده تا زمان صدور حکم درباره آن ادامه خواهد داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی برای ۳۴۴اُمین روز متوالی تجاوزات خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا و اروپا ادامه می‌دهد. جنگنده‌های ارتش اسرائیل اطراف بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و منازل غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را روی سر ساکنانش ویران کرده‌اند. آنها همچنین مانع ورود آب، غذا، دارو و سوخت می‌شوند.

طبق داده‌های سازمان ملل، تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون به شهادت بیش‌از ۴۱ هزار و ۸۱ فلسطینی و مجروح شدن ۹۵ هزار و ۲۹ تن دیگر و آواره شدن ۹۰ درصد از ساکنان غزه انجامیده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز (جمعه) اعلام کرد شیلی درخواستی را برای ورود به پرونده آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه ارائه کرده است.

آفریقای جنوبی تا ۲۸ اکتبر (۷ آبان) فرصت دارد استدلال‌های حقوقی خود را برای ادامه پرونده نقض احتمالی کنوانسیون نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در غزه، به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کند.

در این پرونده، آفریقای جنوبی استدلال کرده است که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه مصداق نسل‌کشی است، زیرا با هدف نابودی بخش قابل‌توجهی از جمعیت فلسطینی ساکن در غزه انجام شده است.

از آن زمان تاکنون، این دادگاه چندین جلسه استماع برگزار و دستورات موقتی صادر کرده است. دیوان بین‌المللی دادگستری در تازه‌ترین دستور خود، در ماه مه از رژیم صهیونیستی خواست به عملیات نظامی خود در شهر رفح در جنوب غزه پایان دهد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار