«کوشک نورآباد» در ایذه کمابیش همواره در صدر خبر‌های تخریبی میراث فرهنگی خوزستان قرار داشته است.

فرامرز خوشاب با تایید این مطلب که کوشک تاریخی نورآباد به محل امن معتادان و محل نگهداری انواع حیوانات تبدیل شده به ایسنا گفت: جاده‌کشی در عرصه و حریم این بنای تاریخی از آسیب‌های دیگری است که به تخریب این بنای تاریخی سرعت می‌دهد.

او گفت: در تازه‌ترین بازدیدهای صورت گرفته از این بنا مشاهده شد که فردی ناشناس بخشی از این کوشک تاریخی را به عنوان ملک خود تصاحب کرده است.

این دوستدار میراث‌فرهنگی با بیان این‌که این اثر تاریخی ارزشمند به تنهایی قابلیت تبدیل شدن به یک ظرفیت بزرگ گردشگری را دارد، افزود: کوشک نورآباد ایذه تنها بنای تاریخی است که چارچوب آن به صورت کامل مشخص است.

خوشاب اضافه کرد: با توجه به اهمیت این اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در صورت توجه و اهتمام به موقعیت بسیار خوب این بنای تاریخی، می‌توان در کنار سایر ظرفیت‌های گردشگری شهر از آن استفاده کرد.

او با اشاره به این‌که تاکنون پیگیری‌های مکرر دوستداران میراث فرهنگی برای حفاظت از این بنا راه به جایی نبرده است، گوشزد کرد: مشکل عدم حفاظت از آثار تاریخی استان در واقع فشل بودن سیستم اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان است که توانایی مراقبت و حفاظت از داشته‌های تاریخی را ندارد و برخی مواقع به عمد اهمال کاری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.