رئیس مرکز تحقیقات پلیس امنیت اخلاقی گفت: بیشترین ناهنجاری های جامعه در محیط های سایبری مربوط به تلفن همراه است.

دکتر مجید فقیه، رئیس مرکز تحقیقات پلیس امنیت اخلاقی با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ استفاده از تلفن همراه شرایط خاصی را می طلبد و نیازمند آموزش های رسانه ای در کشور است.

وی افزود: متأسفانه در بسیاری از موارد براثر استفاده نادرست از فناوری های نوین مانند بلوتوث خانواده ها منتشر شده و اطلاعات خصوصی افراد با استفاده از بلوتوث منتشر شد و در اختیار عموم قرار گرفته است.

*تلفن همراه مهمترین ابزار برای تحقق دولت الکترونیک است

دکتر فقیه در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه تلفن همراه یکی از رایج ترین وسایل الکترونیکی است استفاده از آن نیاز به آموزش ندارد و ایجاد زیرساخت های آن ارزان تر از اینترنت است.

وی ایجاد دولت الکترونیک را یک الزام و ضرورت عنوان کرد و گفت: برای حکومت بر جامعه اطلاعاتی و مدیریت بر آن نیاز به خلق دولت الکترونیک است و نمی توان با ساختار سنتی بر جامعه اطلاعاتی حکومت کرد.

فقیه با اشاره به اینکه دولت الکترونیک یعنی دولت قابل دسترس، کارا و پاسخگو ادامه داد: نیروی انتظامی در ایجاد دولت الکترونیک پیشتاز و پیشاهنگ بوده است.

وی با اشاره به ایجاد دفاتر پلیس 10+ و صدور گذرنامه الکترونیکی اذعان داشت: با ایجاد دفاتر پلیس 10+ کانال های الکترونیک بین مردم و دولت ایجاد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری های نوین در کنار مزایا تهدیدهایی نیز دارد خاطرنشان ساخت؛نیروی انتظامی از این تهدیدها غافل نبوده و پلیس فتا را در سال گذشته تأسیس نمود که دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای و پلیس امنیت اخلاقی نیز از دیگر مراکز مقابله با تهدید های امنیتی در فضای سایبری است./ح


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار