امام جمعه قزوین گفت: در آینده فرقه‌های مختلف مذهبی به کوری چشم دشمن یکی خواهند شد و با وحدت و انسجام زمینه ظهور مولا و صاحبمان را فراهم خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با اشاره به آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، گفت: فرق مذهبی در آینده با وحدت و انسجام زمینه ظهور را فراهم می‎کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تاکید کرد: در آینده فرقه‌های مختلف مذهبی به کوری چشم دشمن یکی خواهند شد و با وحدت و انسجام زمینه ظهور مولا و صاحبمان را فراهم خواهند کرد.

امام جمعه قزوین گفت: شباهت‌های زیادی بین میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) وجود دارد که به عنوان مثال می‌توانیم به این مساله اشاره کنیم که رسول خدا (ص) آمدند تا بین پیروان کتاب‌های آسمانی و انبیای الهی اتحاد و انسجام ایجاد کردند و همه را به اسلام دعوت کردند و امام زمان (عج) نیز همه فرقه‌ها و مذاهب را با یکدیگر متحد و منسجم می‌کند.

وی ادامه داد: آثار این مساله را امروزه همه ما می‌بینیم، به عنوان مثال همین هفته وحدت را ملاحظه فرمایید، در گذشته آمریکا و صهیونیست‌ها به طور دائم بر طبل اختلاف و جنگ بین مذاهب می‌کوبیدند، اما امروز همه ما می‌بینیم که به برکت اسلام و رهنمود‌های رهبر حکیم انقلاب اتحاد و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی اتفاق افتاده و این وحدت عزیزان اهل سنت ما را هم با امام زمان (عج) و عدالت آشناتر کرده و فردا روزی دیگر اختلافی بین ما وجود نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و افزود: اهل سنت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) را ۱۲ و شیعیان نیز میلاد آن حضرت را ۱۷ ربیع الاول می‌دانند، امام راحل این فاصله را به هفته وحدت نامگذاری کردند و این مساله باعث شد پیروان رسول خدا با ائمه اهل بیت (ع) به برکت همین میلاد آشناتر شوند.

وی اضافه کرد: بزرگداشت شاعر بسیجی و اهل بیتی، محمدحسین شهریار را در پیش داریم، این مناسبت را روز شعر و ادب فارسی نامگذاری کرده اند، ما خیلی احتیاج داریم فرهنگمان را با ادبیات فارسی متعالی کنیم و معارف دینی، ولایی، قرآنی و اهل بیتی را در ادبیات فارسی جست و جو کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاه صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت:این ایام سالروز سپتامبر سیاه نام گرفت و فلسطینیان در اردن قتل عام شدند، که زمانی دشمنان ما این چنین بودند، اما امروز ما آنان را مهار کرده ایم و لازم است بیش از این آنها را به نابودی بکشانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پایان رژیم منحوس صهیونیستی به روزشمار افتاده است و ان شاءالله به زودی شاهد سرنگونی این رژیم منحوس آدم کش، خونخوار و خون آشام هستیم و آینده روشن مقاومت اسلامی را می‌بینیم.

وی افزود: رئیس جمهورکشورمان به کشور برادر، ایمانی و خانه اهل بیت (ع) یعنی کشور عراق و اقلیم کردستان سفر کرده اند، این سفری بود که در زمان شهید آیت الله رییسی برنامه ریزی شده بود، بسیار امیدوار هستیم که این سفر برکاتی برای هر ۲ کشور و اقلیم کردستان به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: شب گذشته سه نفر از عزیزان مرزبان ما در راه تأمین امنیت به شهادت رسیدند، یاد و خاطر آنها را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های محترم آنان و همه ملت ایران اسلامی که دلشان از این قبیل اخبار داغدار است، تسلیت عرض می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.