امام جمعه کرمان گفت: مظهر وحدت اسلامی امروز در غزه است که خون شیعه وسنی درکنار هم برای دفاع ازمظلوم ریخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان که  در مصلای امام علی (ع) برگزار شدگفت: وحدت اسلامی همان وحدتی است که پیامبر اسلام سردمدار شعار آن است و امامین انقلاب نیز در آن اقتدا به نبی اسلام داشته و خواسته پیغمبر اسلام را عملیاتی کردند.

وی افزود: راهبرد وحدت جهان اسلام در سه محور خلاصه می‌شود، محور اول تشکیل امت واحده است و اگر مسلمانان امت واحد را تشکیل دهند بزرگترین قدرت مدافع عدل و داد را تشکیل می‌دهند.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: راهبرد دوم وحدت ایجاد اخوت اسلامی است، مسلمانان برادرو در کنار هم هستند لذا پیامبر (ص) در همه فعالیت‌ها این را به مردم آموزش داد.

وی بیان کرد: راهبرد سوم سیره عملی پیغمبر (ص) است که در احکام دینی مانند ادای امانت، پایبندی به وعده ها، حضور در مساجد، رعایت حق همسایگی و حضور در تشییع جنازه‌های یکدیگر جلوه یافته است. 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ا مروز اوج این وحدت در دفاع از غزه است و مجاهدان سرافراز لبنان در کنار مردم غزه در جنگ هستند، خون تشیع و تسنن در راستای وحدت اسلامی برای دفاع از حق ریخته می‌شود، اوج وحدت اسلامی حرکت بزرگ انصارالله یمن است که در بخش اقتصادی، رژیم جعلی صهیونیستی را فلج کرده و همچنین اوج وحدت در حرکت پر قدرت مقاومت عراق در دفاع از مردم بی دفاع غزه است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: این امامت طلوع جریان بزرگ حکومت جهانی این امام بزرگوار و آغاز اصلاح جهان است.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های حکومت امام زمان (عج) بیان کرد: این حکومت خواسته‌ها را تحت مدیریت وحی قرار خواهد داد و سه اصلاح بزرگ را در عالم به وجود می‌آورد، یکی از اصلاحات بخش فرهنگی (انحرافات فکری و بدعت‌های در دین) است.

 

علیدادی سلیمانی ادامه داد: اصلاح دوم حکومت امام مهدی (عج)، حاکمیت کتاب و سنت در جامعه است و قرآن را همانگونه که هست و سنت علوی را همانگونه که واقعیت دارد در جامعه اسلامی پیاده می‌کند.

 

وی افزود: سومین اصلاح بزرگ امام زمان (عج) در جامعه نیز شامل اصلاحات اقتصادی و سیاسی و یکی از آنها به کار گرفتن ثروت‌های طبیعی در جهان است.

برچسب ها: وحدت اسلامی ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار