معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار خرید و فروش نوشت افزار تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

روح الله باقری با اشاره به اینکه سعی کردیم بازرسی‌هایی که انجام می‌شود از کالا‌های پر مصرف و پر تقاضا در این ایام باشد گفت: کالا‌هایی مثل نوشت افزار، کیف، کفش و پوشاک در الویت بازرسی‌ها است، همچنین گشت‌های مشترکی در هر دو وقت صبح و عصر با دستگاه‌هایی، چون تعزیرات، بازرسی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در بازرسی‌ها از پلیس امنیت اقتصادی نیز درخواست همراهی کرده ایم، گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد در برخی از موارد کالا‌های قاچاق در لوازم التحریر‌ها نیز باشد پلیس امنیت اقتصادی در گشت‌های مشترک حضور دارد که بتوانیم در صورت وجود قاچاق اقدامات لازم انجام و کالای قاچاق جمع‌آوری شود.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت افزود: برگزاری نمایشگاه پاییزه نیز در اولویت کار‌ها بوده است که اولین نمایشگاه در گچساران آغاز شده است و تا ۲۳ شهریور ماه ادامه دارد قرار است از ۲۴ شهریور ماه نمایشگاه پاییزه در شهر یاسوج با همکاری اتاق اصناف راه‌اندازی شود.
 
باقری ادامه داد: در نمایشگاه‌ها نیز بازرسی‌ها انجام می‌شود که از مردم حمایت و حقوق مصرف کنند رعایت شود، از مردم تقاضا داریم در هر نقطه‌ای که از استان شاهد تخلف واحد صنفی بودند با ما همکاری کنند.
 
وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده تخلفاتی، چون گران فروشی، کالای قاچاق، احتکار، عدم نصب قیمت با سامانه‌های ۱۲۴ ما تماس و اطلاع دهند بازرسان در کمترین زمان ممکن رسیدگی و در صورت احراز تخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات جهت اعمال قانون ارسال شود.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت در خصوص پرونده‌های تشکیل شده از اجرای زمان اجرای طرح ویژه بازرسی بازار گفت: از ۱۵ شهریور ماه بیش از ۱۳۰ واحد صنفی مرتبط با اقلامی مثل نوشت افزار، پوشاک، کیف و کفش را بازرسی کردیم که برای ۳۲ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال کردیم.
 
باقری گفت: بیشترین تخلفان مشاهده شده شامل درج نکردن قیمت، ارائه ندادن صورت حساب و در برخی مواقع گران فروشی هم بود که برای این واحد‌های صنفی تشکیل پرونده و به تعزیرات ارسال شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.