نامزد جمهوری خواه آمریکا برای انتخابات آتی پس از اولین مناظره با رقیب دموکرات خود، اعلام کرد دیگر در مناظره‌ای شرکت نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا امروز پنجشنبه در پستی در پلتفرم اجتماعی خود از برگزاری مناظره جدید با کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات این کشور خودداری کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به مناظره تلویزیونی خود با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی این کشور در ماه ژوئن و مناظره سه شنبه خود با معاون بایدن گفت: مناظره سومی وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رسانه‌های آمریکایی بعد از اولین مناظره انتخاباتی هریس - ترامپ، اکثر ناظران مناظره فکر می‌کنند نامزد دموکرات‌ها در مناظره علیه نامزد جمهوری‌خواهان پیروز شده است. در مورد اینکه چه کسی در مناظره پیروز شد، ۶۳ درصد از مخاطبان مناظره هریس و ۳۷ درصد ترامپ را انتخاب کردند.

اولین مناظره برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است نوامبر برگزار شود، در حقیقت میان جو بایدن و ترامپ در تاریخ ۲۷ ژوئن برگزار شد و پس از آن بایدن مجبور شد تحت فشار هم‌حزبی‌هایش از بابت عملکرد ضعیف در مناظره، به نفع معاونش کامالا هریس کنار کشیده و از او حمایت کند.

از سویی دیگر نظرسنجی انجام شده توسط رویترز/ایپسوس که روز پنجشنبه به پایان رسید نشان داد که کامالا هریس از حمایت ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان برخوردار شده و توانست پس از مناظره با دونالد ترامپ، از او پیشی بگیرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار