رئیس‌جمهور ترکیه با ارسال پیامی به یک نشست در سازمان ملل اعلام کرد او در دنیایی که کودکان در آن بمباران می‌شوند، احساس امنیت نمی‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه از جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل خواست تا صدای خود را علیه سیاست‌های اشغالگران اسرائیلی در فلسطین بلند و یکی کنند.

براساس گزارش آناتولی، این در یک پیام ویدئویی به اجلاس سران درباره آینده که تحت نظارت سازمان ملل در ایالت نیویورک آمریکا برگزار شد، بیان گردید. اردوغان در ادامه اعلام کرد: صدای جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل باید بلندتر از اینها علیه سیاست‌های اشغالگری اسرائیل صحبت کند.

اردوغان توضیح داد که ترکیه در برابر بی عدالتی و در کنار مظلومان به ایستادگی ادامه خواهد داد و از این موضع انسان دوستانه کوتاه نخواهد آمد. او افزود: من به صراحت می‌گویم هیچ یک از ما نمی‌توانیم در دنیایی که کودکان زیر بمب می‌میرند احساس امنیت کنیم.

این در حالی است که چندی پیش فاش شد بر اساس داده‌های تازه منتشر شده، تاجران ترکیه‌ای ضمن دور زدن دستور رئیس‌جمهور ترکیه برای توقف هرگونه صادرات به اراضی اشغالی، به تجارت خود با رژیم صهیونیستی ادامه داده‌اند.

در همین راستا یک منبع در وزارت بازرگانی ترکیه پیشتر اعلام کرد که قطع ناگهانی صادرات ترکیه به اسرائیل ممکن نیست، به همین دلیل آنکارا به شرکت‌ها اجازه داده تا به انجام سفارش‌هایی که از قبل با اسرائیل از طریق یک کشور ثالث قرارداد بسته‌اند برای مدت سه ماه ادامه دهند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار