رئیس سابق شین بت رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اگر فلسطینی بود با کسانی که سرزمینش را اشغال می‌کردند، تا پای جان می‌جنگید.

عامی ایالون، رئیس سابق سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شین بت)، با تایید اینکه صهیونیست‌ها نمی‌توانند فلسطینی‌ها را به خاطر مقاومتشان در برابر اشغالگری سرزنش کنند، گفت که اگر او یک فلسطینی بود، بدون محدودیت با هر کسی که سرزمینش را غارت می‌کرد، می‌جنگید.

براساس گزارش سما الاخباریه، ایالون گفت: اگر کسی سرزمین من را غارت می‌کرد، بدون محدودیت با او می‌جنگم. سخنرانی (موشه) دایان بر سر قبر روی روتنبرگ (سرباز صهیوینستی) را به یاد می‌آورم که ما نمی‌توانیم آنها را مقصر بدانیم، یعنی فلسطینی‌هایی که این سرباز اسرائیلی را در سال ۱۹۵۶ کشتند، مقصر نبودند.

این اظهارات ایالون در مصاحبه‌ای با روزنامه معاریو انجام شد که امروز پنجشنبه گزیده‌هایی را منتشر کرد و فردا به طور کامل منتشر می‌شود. در گذشته، ایالون سمت‌های فرمانده نیروی دریایی، رئیس حزب کارگر و عضو کنست را برعهده داشت.

وی افزود: فلسطینی‌ها خود را مردمی می‌بینند که آماده کشتن و کشته شدن هستند. فلسطینی‌ها آنچه را که اسرائیل پیشنهاد می‌کند نمی‌خواهند و به خواهان یک کشور فلسطینی هستند. زیو جابوتینسکی دکترین دیوار آهنین  را در سال ۱۹۲۳ نوشت و عملاً همان چیزی را که من می‌گویم گفت. او گفت؛ که ما نمی‌توانیم آنها را مقصر بدانیم که ما سرزمین آنها را غارت کرده ایم و آنها علیه ما خواهند جنگید.

ایالون اعلام کرد: جنبش فتح پس از انتفاضه اول در اواخر دهه ۱۹۸۰ به این نتیجه رسید که راه گریزی نیست، باید به دیپلماسی روی آورد و حماس هرگز با آن موافقت نکرد و گفت:‌ ای مردم! یهودیان به ما دروغ می‌گویند. آنها به شما قول می‌دهند اما هرگز به آن عمل نخواهند کرد.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: شین بت ، جنگ غزه ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار