حامیان فلسطین در غزه با رنگ پاشیدن به نمای شعب بانک بارکلیز، به سرمایه‌گذاری این بانک در صنایع نظامی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

فعالان سازمان اقدام فلسطین در انگلیس، نمای بانک‌های بارکلیز از مراکز اداری گرفته تا شعبه‌های محلی در لندن، تونبریج ولز، منچستر، ادینبورگ، آکسفورد و لیورپول را شکستند و رنگ قرمز روی آنها پاشیدند.

براساس گزارش القدس العربی، این سازمان قصد دارد بانک را تحت فشار قرار دهد تا از تجارت اسلحه و صنایع سوخت فسیلی اسرائیل صرف نظر کند، خصوصا اینکه بانک بارکلیز سهام  البیت سیستمز، یک شرکت اسلحه سازی متعلق به اسرائیل را دارد.

سازمان اقدام فلسطین در حال محاصره مستقیم شرکت‌هایی مانند البیت سیستمز است. این سازمان می‌گوید: برای بانک، سود حاصل از سرمایه گذاری در نسل کشی ارزش بیشتری از جان فلسطینی‌ها دارد. بنابراین، ما به آنها در جایی که درد دارد، ضربه می‌زنیم.

سخنگوی این سازمان گفت: یازده ماه پس از نسل کشی غزه، که البیت نقش اصلی را در آن ایفا کرد، بارکلیز همچنان مالک سهام البیت است. در واقع، سهام آن در این شرکت بیش از سه برابر شده است.

البیت ۸۵ درصد از ناوگان هواپیما‌های بدون سرنشین ارتش رژیم صهیونیستی و تجهیزات زمینی را به اضافه بمب، موشک و سایر سلاح‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر این، بارکلیز بیش از ۲ میلیارد پوند سرمایه گذاری دارد و وام‌هایی به ارزش ۶ میلیارد پوند را در سایر شرکت‌های دخیل در تسلیح اسرائیل تضمین می‌کند.

در همین راستا سخنگوی بارکلیز ادعا کرد: «گروه‌های معترض بارکلیز را به دلیل ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دفاعی مورد انتقاد قرار داده اند، بخشی که ما به عنوان بخشی ضروری برای حفظ امنیت این کشور و متحدانمان به آن متعهد هستیم.»

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار