وفایی گفت: بعد از رشد شاخص بورس و سهام بزرگ و صندوق‌ها، این هفته چرخش و گردش جریان پول به سمت سهم‌های کوچک بود.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از رشد شاخص و سهام بزرگ و صندوق ها، این هفته چرخش و گردش جریان پول به سمت سهم‌های کوچک بود. در اکثر روز‌های هفته هرچند شاخص منفی بود، اما تعداد نماد‌های مثبت مجموع تابلوی معاملات را به سبزی نشان می‌داد و شاخص هم وزن هفته خوبی را پشت سرگذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: انگیزه بهتر شدن بازار با تغییرات در سازمان و اصلاح سیاست‌های اشتباه و کاهش دستکاری‌ها از شاخص سازی گرفته تا دستورالعمل‌های شبانه، باعث ایجاد جدالی بین ترس و امید در معاملات این هفته بود و بعد از مدت‌ها اکنون سهامداران حقیقی شاهد بهتر شدن پورتفوی خود بود.

او افزود: دربازار‌های جهانی شاهد ریزش نفت بودیم که می‌تواند درصورت ادامه چالشی برای اقتصاد و بازار باشد. محافظه کاری و افزایش عرضه‌ها در سهام مرتبط با کامودیتی‌ها به چشم می‌خورد، ادامه دار بودن این افت و عدم جبران با افزایش نرخ تسعیر ارز می‌تواند کاهش حاشیه سود شرکت‌ها را به همراه داشته باشد

وفایی بیان کرد: رشد نرخ نیما در آستانه ۴۶ هزار تومان و ادامه‌ این روند باعث بهبود سودآوری خواهد شد؛ نکته قابل توجه وجود تقاضای مناسب در محدوده مقاومتی سهام کوچک و متوسط بود، نوعی شادابی در معاملات که در صورت ادامه می‌تواند منجر به تغییر جهت بازار گردد. گروه خودرو را می‌توان پیشتاز و تاثیرگذار هفته نامید، این چاشنی رونق و نوسانات برای تثبیت سطوح حمایتی ضروری است.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
سلام،

ممنون باشگاه خبرنگاران جوان.
آخرین اخبار