استاندار گیلان معتادان متجاهر در این استان را یک معضل بزرگ برشمرد و گفت: مهمترین راه برای کاهش آمار معتادان انجام کار‌های پیشگیرانه است.

 اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: ساماندهی، جمع‌آوری، نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر برای ایجاد امینت روانی و فرهنگی، حفظ آبرو کشور و استان لازم است.

او افزود: فرمانداران شهرستان‌های گیلان همکاری‌های لازم را در خصوص بررسی و اعلام آمار دقیق معتادان متجاهر شهرستان و کمک به تأمین هزینه درمان از طریق شهرداران، دهیاران، خیران، بخش خصوصی و ... داشته باشند و همکاری لازم را با اداره کل بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر به عمل آورند.

استاندار گیلان به نقش دستگاه‌های اجرایی و عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در درمان و ساماندهی معتادان متجاهر در این استان اشاره و تصریح کرد: در غرب و شرق گیلان باید شهرداران و فرمانداران بعد از مشخص کردن تعداد معتادان متجاهر، مکانی را برای جانمایی مراکز درمان معتادین مشخص کنند.

به گفته عباسی، این امر باید تا پایان شهریور ماه تحقق یافته و سپس با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر دستگاه‌ها این امر را اجرایی کنند.

او با تأکید بر نبود مشکل در تأمین اعتبارات لازم به منظور ساخت مراکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر در گیلان گفت: مراکز آموزشی و مدارس نباید محلی برای درمان معتادان و ایجاد مراکز ترک اعتیاد شود، لذا آموزش و پرورش حق دادن چنین مجوزی را ندارد.

استاندار با بیان اینکه تمامی مسیر‌های منتهی به مدارس گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید باید از معتادین متجاهر پاکسازی شوند، افزود: در این بین آموزش و پرورش باید اعلام نظر کند، زیرا باید تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف مدارس استان فضایی پاک باشد.

به گفته عباسی، سهم شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید در ساخت مراکز درمان اعتیاد مشخص شود و شهرداری‌ها موظفند سرانه خود را پرداخت کنند.

او معتادان متجاهر در استان گیلان را یک معضل بزرگ برشمرد و تصریح کرد: مهمترین راه برای کاهش آمار معتادان انجام کار‌های پیشگیرانه است، از این رو نیروی انتظامی از ظرفیت مردمی برای دستگیری و شناسایی معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر استفاده کند.

استاندار گیلان همچنین گفت: تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید مسیر‌های ورودی انتقال مواد مخدر به استان را به‌طور دقیق شناسایی کرده و با اتخاذ تصمیماتی قاطع، فضا را برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کنیم و در این بین نقش رسانه بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.