رسوب آب می‌تواند طعم آن را تغییر دهد، برای حل آن می‌شود از دستگاه‌های مخصوص تصفیه آب بهره گرفت و آبی شیرین و گوارا نوشید.

رسوب حاصل از آب شهری بر روی سطوح مختلف باعث آسیب دیدگی اجسام می‌شود. برای پاسخ به سوال چگونه رسوب آب را از بین ببریم؟ باید گفت ترکیباتی، چون آبلیمو، سرکه، نوشابه گازدار و جوش شیرین می‌توانند سختی این آب را از بین ببرند.

رسوب حاصل از آب شهری بر روی سطوح مختلف باعث آسیب دیدگی اجسام می‌شود. برای پاسخ به سوال چگونه رسوب آب را از بین ببریم؟ باید گفت ترکیباتی، چون آبلیمو، سرکه، نوشابه گازدار و جوش شیرین می‌توانند سختی این آب را از بین ببرند.

دقت کنید که رسوب آب می‌تواند طعم آن را تغییر دهد، برای حل آن می‌شود از دستگاه‌های مخصوص تصفیه آب بهره گرفت و آبی شیرین و گوارا نوشید. در ادامه انواع روش‌های از بین بردن رسوب و سختی آب را بررسی کرده ایم.

فراموش نکنید که اگر رسوب آب زیاد باشد می‌تواند باعث گرفتگی انواع لوله‌ها شود، از لوله سماور گرفته تا لوله‌های آب و فاضلاب. اگر مشکل لوله سماور را با سیم‌های رسوب گیر حل کنید، برای حل مشکل گرفتگی لوله‌های فاضلاب باید با مراکزی معتبر، چون لوله بازکنی برچسب ارتباط بگیرید تا مشکلاتتان را به صورت تضمینی حل نمایند.

انواع روش‌های از بین بردن رسوب آب در شرایط مختلف، عبارتند از:

استفاده از آبلیمو برای رسوب گیری لوله‌ها
فرض کنید دیواره‌های کتری چای ساز شما دچار رسوب شده اند. حالا یکی از بهترین روش‌هایی که برای از بین بردن املاح می‌توانید استفاده کنید، به کارگیری آبلیمو است. خوشبختانه آبلیمو در یخچال همه ما ایرانی‌ها پیدا می‌شود.

برای از بین بردن رسوب‌ها به واسطه آبلیمو طبق این مراحل پیش بروید:

در صورت کم بودن رسوبات از یک لیمو و در صورت زیاد بودن آنها از ۲ لیموترش استفاده کنید.
شما باید لیمو‌ها را تبدیل به تکه‌های کوچک کنید.
تکه‌های لیمو‌ها را داخل کتری بیندازید و آن را پر از آب کنید.
کتری را روی صفحه گرم نگهدارنده چای ساز قرار دهید و آن را روشن کنید.
حالا اجازه دهید مدتی سپری شود تا آب به نقطه جوش برسد. البته بعد از به جوش رسیدن آب نباید درب کتری را باز کنید.
بعد از گذشت حدود ۵ دقیقه آب داخل کتری را به همراه لیمو‌ها تخلیه کنید.
حالا ۳ بار دیگر کتری را پر آب کرده، به جوش برسانید و سپس آب آن را تخلیه کنید. با هر بار تخلیه کردن آب متوجه می‌شوید که مقادیر بسیاری از جرم‌های به وجود آمده بر روی دیواره‌ها در حال از بین رفتن هستند.

سرکه، عالی‌ترین محلول برای از بین بردن سختی آب
یکی از روش‌های عالی برای از بین بردن رسوب‌ها استفاده از سرکه است که اغلب افراد از آن به عنوان یک روش مطمئن استفاده می‌کنند.

برای از بین بردن جرم‌ها به واسطه سرکه این مراحل را طی کنید:

کتری یا ظرف مورد نظر خود را حدود سه پنجم آب کنید و دو پنجم باقی مانده را سرکه بریزید.
حالا زیر ظرف را روشن کنید یا با فشردن دکمه مخصوص اجازه دهید آب داخل ظرف به نقطه جوش برسد.
بعد از به جوش رسیدن آب ظرف را برای ۴۰ دقیقه به صورت درب بسته کنار بگذارید و درب آن را باز نکنید.
حالا محلول داخل ظرف را بیرون بریزید.
یک اسکاج نرم بردارید و باقیمانده رسوب‌های تشکیل شده بر روی بدنه ظرف را پاک کنید.

نوشابه گازدار، درخشان کننده شیرآلات
نوشابه گازدار نه تنها یک نوشیدنی خوشمزه برای اغلب ما ایرانی‌ها است، بلکه خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد. نوشابه گازدار به صورت اسیدی بوده و می‌تواند برای جرم گیری بهترین گزینه باشد. جهت پاک کردن جرم‌ها به واسطه نوشابه گازدار طبق این مراحل پیش بروید:

با یک نوشابه گازدار پلمپ تا نیمه ظرف موردنظرتان را پر کنید، نیمه دیگر را آب بریزید.
ظرف را روی شعله گذاشته و صبر کنید، آب به نقطه جوش برسد.
بعد از به جوشیدن آب، تا حدود ۱ ساعت محلول بهتر است داخل ظرف باشد و سپس آن را تخلیه نمایید.
در نهایت با استفاده از یک اسکاج نرم تمام جرم‌های به وجود آمده بر روی بدنه را بگیرید.

جوش شیرین راهکار طلایی از بین بردن رسوب آب
جوش شیرین یکی از انواع مواد مناسب برای از بین بردن رسوب‌های آزاردهنده‌ای است که بر روی سطوح ظرف‌های مختلف به وجود آمده و روی طعم غذا و نوشیدنی تاثیر می‌گذارند.

اگر هیچ یک از راهکار‌هایی که تا به الان معرفی کرده ایم، برای از بین بردن جرم‌ها مناسب نبود، از جوش شیرین استفاده کنید.

برای از بین بردن رسوب‌ها با جوش شیرین از این تکنیک‌ها استفاده کنید:

داخل ظرف موردنظر تا نیمه آب بریزید.
یک قاشق غذاخوری پر جوش شیرین به آب اضافه کنید.
زیر ظرف را روشن کنید و بگذارید تا آب داخل آن به جوش برسد.
بعد از مرحله جوشیدن، اجازه دهید حدود ۴۰ دقیقه محلول داخل ظرف بماند، سپس آن را تخلیه نمایید.
در نهایت یک اسکاج نرم بردارید و روی دیواره‌های ظرف بکشید تا تمام رسوب‌های باقی مانده پاک شوند.

استفاده از دستگاه‌های مخصوص

اگر می‌خواهید از ایجاد رسوب در داخل لوله‌ها جلوگیری کنید، ما استفاده از سیستم اسمز معکوس یا آب شیرین کن را پیشنهاد می‌دهیم که به واسطه فیلتر ممبران رسوب‌ها را از بین می‌برد. در واقع در این سیستم آب از فیلتر مخصوص عبور کرده و تمام مواد شیمیایی، املاح و مواد معدنی آن گرفته می‌شوند.

شما همچنین امکان استفاده از دستگاه سختی گیری رزینی را دارید که به آن سیستم تبادل یونی نیز می‌گویند. این قابلیت از بین بردن سختی TH را دارد، اما نمی‌تواند TDS را از بین ببرد.

اگر به هر دلیلی رسوب‌های داخل لوله‌ها باعث گرفتگی آنها شده اند، حالا پای نیرو‌های متخصص به میدان باز می‌شود. شما باید از مراکز لوله بازکنی برچسب برای رفع گرفتگی لوله هایتان کمک بگیرید. این مرکز برای شهروندان تهرانی خدمات کاملی را در زمینه لوله بازکنی ارائه می‌دهد. کارشناسان این مجموعه با استفاده از تجهیزات مناسب گرفتگی‌ها را تخصصی و تضمینی از بین می‌برند.

از بین بردن رسوب آب، ساده، اما مهم
در پاسخ به این سوال که چگونه رسوب آب را از بین ببریم، باید به بگوییم که این کار بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. اما همین کار به ظاهر ساده اهمیت زیادی دارد و شما باید حتما طی بازه‌های زمانی مختلف اقدام به رسوب زدایی آب داخل ظرف‌ها و دستگاه‌های مختلف کنید تا مبادا این جرم‌ها به مرور بیشتر شوند و به ظرف آسیب‌های جدی برسانند.

دقت کنید که از این روش نمی‌توان چندان برای جرم گیری شیرآلات و باز کردن لوله‌های فاضلابی بهره گرفت. برای حل این مشکل نیاز است از متخصصین لوله بازکنی کمک بگیرید یا از انواع وسایلی، چون فنر، دستگاه‌های مخصوص لوله بازکنی، انواع اسید‌های خاص یا مایعات جرم گیر استفاده کنید.

منبع: خبرآنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار