رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، برای دانش آموزانی که لباس فرم سالم و قابل استفاده دارند تهیه لباس فرم ضرورتی ندارد.

رضا شهسواری ، در خصوص اجباری بودن لباس فرم مدارس، گفت: با توجه به اینکه تعیین لباس فرم برای مدارس به صورت دوساله انجام می‌شود و اولیاء سال گذشته لباس فرم را تهیه کردند؛ لذا تهیه لباس فرم برای سال تحصیلی جاری الزامی نیست و به صورت کاملاً اختیاری است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، برای دانش آموزانی که لباس فرم سالم و قابل استفاده دارند تهیه لباس فرم ضرورتی ندارد.

شهسواری ادامه داد: ۶۷ تولیدی توسط اتحادیه پوشاک با همکاری سازمان صمت تعیین و به مدارس استان اعلام شده است و مدارس با تایید نمونه کار تولیدی نسبت به سفارش لباس فرم اقدام می‌کنند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: ثبت سفارش لباس فرم دانش‌آموزی به صورت سامانه‌ای نیست و فقط مدیران مدارس تعداد لباس فرم مورد نیاز دانش‌آموزان را در سامانه ثبت می‌کنند.

شهسواری در ادامه بیان کرد: با توجه به تغییرات آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی، ورود آموزش و پرورش در حوزه سرویس مدارس ممنوع است تنها وظیفه ما اطلاع رسانی به خانواده‌ها برای ثبت‌نام در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی «سپند» به آدرس https://irtusepand.ir است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر تقاضای خود را برای دریافت خدمات سرویس دانش‌آموزی در سامانه سپند ثبت کردند.

شهسواری در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات داخلی، تصریح کرد: باید سعی کنیم از محصولات و تولیدات داخلی متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی استفاده کنیم و خرید لوازم‌التحریر مستثنی نیست؛ لذا توصیه می‌کنیم والدین هنگام خرید نوشت افزار به این نکته توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار