نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی از تعطیلی هنرستان‌های جوار صنعت انتقاد کرد.

سید محسن موسوی زاده نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های مهارتی، گفت: یکی از مواردی که از وزیر آموزش و پرورش و وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی خواسته ایم توجه و توسعه مراکز فنی حرفه‌ای و کاردانش است.

او با عنوان اینکه بسیاری از مراکز فنی و مهارتی با مشکلات زیر ساختی مواجه هستند، ادامه داد: رقابت‌های فنی و مهارتی در کشور باید ایجاد شود تا علاقه دانش آموزان به رفتن به رشته‌های فنی بیشتر شود.  

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اضافه کرد: زمینه‌ای باید فراهم شود تا هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای با بازار کار مرتبط شوند و این ارتباط دو سویه بسیار مهم است.

او با اشاره به برگزاری المپیاد‌های علمی و فنی مختلف ملی و بین المللی، گفت: نتایج المپیاد‌ها نشان دهنده عملکرد وزارت خانه‌ها است.  

موسوی زاده با انتقاد از تعطیلی برخی از هنرستان‌های جوار صنعت، اضافه کرد: کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نسبت به تعطیلی هنرستان‌های جوار صنعت معترض است.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در حوزه مهارت آموزی ادامه داد: ارتباط صنعت و آموزش می‌تواند در پرورش نیروی کار ماهر تاثیر گذار باشد.

برچسب ها: هنرستان ، صنعتی ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار