تیم ملی ایران در دومین مسابقه از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف امارات رفت که با یک گل به پیروزی رسید.

 

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در دومین دیدارش در دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین مقابل تیم امارات قرار گرفت.

ترکیب تیم ملی امارات
خالد عیسی، خلیفه الحمادی، کوامی کویدو، خالد الظنحانی، عبدالله ادریس، عبدالله حمد، یحیی نادر، حارب عبدالله، طحنون الزعابی، یحیی الغسانی و کایو کاندو
سرمربی: پائولو بنتو

ترکیب تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

امارات ۰ - ۱ ایران/ گزارش زنده+ فیلم

گزارش مسابقه:

دقیقه ۹: امارات اگرچه بیشتر توپ و میدان را در دقایق ابتدایی در اختیار داشت اما ایران خطرناک تر بازی را آغاز کرد و در این دقیقه  طارمی در موقعیت تک به تک با خالد عیسی صاحب توپ شد اما گلر امارات با تنگ کردن زاویه، توپش را مهار کرد.

دقیقه ۱۱: موقعیت خوب برای ایران که ضربه علیرضا جهانبخش از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: نخستین موقعیت جدی امارات ایجاد شد و حملات پردامنه آنها در نهایت با هوشیاری مدافعان ایران راه به جایی نبرد.

دقیقه ۳۲: ایران با ضربه مهدی قائدی روی پاس مهدی طارمی به گل رسید، اما داور آفساید اعلام کرد و سپس VAR هم تصمیم داور را تایید کرد تا گل ایران مردود شود.

۴۵+۳: ایران به گل اول رسید. روی اشتباه مدافع امارات، قائدی توپربایی کرد و با یک ضربه گل دروازه امارات را باز کرد.

نیمه نخست با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

دقیقه ۴۸: کرنر ارسالی ایران با ضربه سر خوب جهانبخش همراه شد، اما خالد عیسی با واکنشی خوب توانست دروازه امارات را نجات دهد.

دقیقه ۶۷: اماراتی‌ها معتقد به برخورد توپ به دست صالح حردانی در محوطه جریمه ایران هستند که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۷۶: ایران یک ضدحمله بسیار خطرناک و سریع را آغاز کرد و مهدی طارمی تا محوطه جریمه امارات پیش رفت، اما تعلل و تصمیم اشتباه او در رساندن توپ به علی قلی زاده و تعلل این بازیکن، فرصت خطرناک را از ایران گرفت، اما در هر صورت توپ به سردار آزمون رسید و پاس عالی او در یک قدمی دروازه به مهدی طارمی، می‌توانست ایران را به گل دوم برساند، اما طارمی سایه توپ را زد تا دروازه باز نشود.

دقیقه ۸۱: پاس عالی مهدی طارمی به سردار آزمون در موقعیتی تقریبا تک به تک رسید که ضربه آزمون توسط خالد عیسی مهار شد.

دقیقه ۸۷: اشتباه مدافعان ایران باعث شد تا اماراتی‌ها صاحب فرصت در محوطه جریمه ایران شوند و پاس به بغل علی صالح با تکل صالح حردانی همراه شد و توپ به پهلوی او برخورد کرد، اما داور اعلام پنالتی کرد. با این حال داوران VAR به داور کمک کردند تا اشتباهش را اصلاح کند و پس از بازبینی صحنه، داور تصمیمش را پس گرفت و پنالتی رد شد.

.در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه یک بر صفر پیروز شد تا در این گروه مثل ازبکستان شش امتیازی شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار