مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: ۱۱ استان کشور از امشب تا هفته آینده درگیر بارش باران و وزش باد شدید و گردوخاک خواهند بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از امشب تا روز شنبه  هفته  آینده در ۱۱ استان کشور شاهد ورود سامانه بارشی هستیم، گفت: این سامانه بارشی موجب  رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

وی ادامه  داد:  این سامانه امشب  در نیمه شمالی آذربایجان غربی است و پنج‌شنبه شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات در استان‌های مازندران، گیلان، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

وی افزود: روز جمعه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و البرز، شمال زنجان، غرب گلستان، شرق گیلان و مازندران و  شنبه مازندران، شرق گیلان و ارتفاعات استان‌های تهران، زنجان، قزوین، البرز و سمنان این شرایط جوی را خواهند داشت.

 ضیائیان همچنین از ورود سامانه وزش باد و گردوخاک خبر داد و گفت: طی ۵ روز آینده شاهد وزش باد نسبتاً شدید در نواحی مستعد همراه با گردوخاک هستیم که احتمالا توفان گردوخاک را در برخی مناطق به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه روز چهارشنبه جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، یزد و شرق استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری، اصفهان و مرکزی را در بر می‌گیرد.

او گفت: روز پنج‌شنبه جنوب خراسان رضوی، شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم و مرکزی و جمعه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با این شرایط جوی همراه خواهند بود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار