معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بیشترین مرگ تصادفات در خوزستان مربوط به راکبان موتور است که انتظار می‌رود از کلاه ایمنی استفاده کنند.

محمد خانچی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در نشست شورای ترافیک که امروز برگزار شد گفت: مهم‌ترین موضوع با توجه به قرار داشتن در آستانه مهر ماه سرویس مدارس است.

او افزود: شهرداری‌ها موظف هستند بر اساس سامانه تعریف شده و شیوه‌نامه‌هایی که دولت مشخص کرده، نسبت به ساماندهی دانش آموزان اقدام کنند.

آقای خانچی اضافه کرد: ثبت در سامانه سرویس مدارس فرصت خوبی است تا هم ترافیک مدیریت شود و هم خانواده ها آرامش خاطر بیشتری پیدا کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد که در خصوص آماده سازی فضای پیرامون مدارس به شهرداری‌ها گوشزد شد تا حوادث کاهش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش داریم تا هفته‌های ابتدایی سال تحصیلی جدید حوادثی نداشته باشیم و ترافیک روان باشد.

او گفت: همچنین توصیه شده تا حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد که فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز گسترش یابد.

محمد خانچی می‌گوید: در ۵ ماهه ابتدای سال آمار فوتی تصادفات ۱۴ درصد کاهش یافت که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشت هر چند یک کشته نیز زیاد است و باید به صفر برسد ضمن آنکه نیازمند همراهی مردم هستیم زیرا بسیاری راکب موتور سوار هستند و انتظار می‌رود از کلاه ایمنی استفاده گردد.

او یادآور شد: در برخی شهرها از جمله حمیدیه، کارون و خرمشهر تلفات تصادفات افزایشی بود که تذکرات لازم برای رفع این مسئله داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.