رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از کاهش ۱۲ درصدی حوادث جاده‌ای از قبیل تصادف منجر به مرگ و جرح در استان طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ منصور جمشیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با بیان اینکه استان در سال ۹۷ رتبه اول کاهش حوادث جاده‌ای را در کشور داشته، گفت: با ایجاد نظم و امنیت در ترافیک جاده‌های خوزستان در همین سال رتبه سوم کشور را در تصادفات جرحی با بیش از یک هزار و ۴۰۰ فقره تصادف کسب کرد.

او افزود: در سال ۱۳۹۸ نیز در خوزستان شاهد کاهش چشمگیری در تصادف جرحی و فوتی بودیم، این در حالی است که در کلانشهر اهواز به دلیل مشکلات زیر ساخت شهری این رقم افزایش داشته است.

سرهنگ جمشیدی با اشاره به اینکه در سیل ۱۳۹۷ معابر بسیاری از مناطق شهر اهواز آسیب دید، اظهار داشت: در حادثه سیلاب، بیش از ۵۰۰ خیابان دچار آبگرفتگی شد که همین عامل باعث تخریب بسیاری از معابر شهری شده است و چنانچه به سمت استاندارد سازی خودرو‌ها و زیر ساخت‌های معابر شهری برویم شاهد بار ترافیک و تصادف نخواهیم بود.

بیش از ۶ هزار گواهینامه در خوزستان صادر شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در ادامه بیان کرد: طی مدت مذکور، ۲ هزار و ۳۰۰ گواهینامه، ۳ هزار و ۷۶۶ گواهینامه المثنی صادر، ۹۷۱ پرونده بررسی و ۱۲ هزار و ۲۷۱ پرونده به کمیسون پزشکی ارجاع داده شد، ضمن اینکه ۳ هزار و ۲۵۱ دستگاه خودرو در واحد شماره گذاری بازدید، ۱۳ هزار و ۶۰۰ نوع خدمات و ۱۷ هزار و ۴۲۰ نوع خدمات به ماشین آلات کشاورزی در استان ارائه شد.

نصب ۴۲ دوربین نظارتی در سطح شهر اهواز

سرهنگ جمشیدی با بیان اینکه باید به سمت هوشمند سازی و مدیریت الکترونیکی برویم، ادامه داد: ۴۲ دوربین نظارتی تا ۱۵ آبان در سطح معابر شهری اهواز اضافه و نصب و نیز همین اقدام در سایر شهر‌های استان انجام می‌شود.

او با اشاره به راه اندازی سامانه «پلیس یار همراه» برای کاهش مراجعه شهروندان در ایام کرونایی تصریح کرد: در بحث خدمات الکترونیکی به شهروندان با راه اندازی سامانه تلفن همراه، ۶ نوع خدمت از جمله؛ استعلام خلافی خودرو، موتور، نمره منفی گواهینامه و تعویض پلاک و نوبت دهی الکترونیکی در اختیار کاربر قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: شهروندان می‌توانند با ثبت پلاک خودروی متخلف و نوع خلافی در سامانه «پلیس یار همراه» پلیس را همراهی کنند تا به تخلف خودرو‌ها در سطح شهر رسیدگی کند و با توجه به اینکه قبض کاغذی جریمه حذف شده، ۹۹ درصد جریمه‌ها از طریق پیامک به مالک خودرو با مشخصات کامل ارسال شده است.

به گفته سرهنگ جمشیدی، تا پایان امسال خرید و فروش کلیه وسایل نقلیه به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.