نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، به بررسی ایده انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر پرداخت.

زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به متمرکزبودن امکانات و تراکم جمعیتی در تهران، پیشنهاد داد که ایران می‌تواند پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی جداگانه داشته باشد و حتی پایتخت فرهنگی و گردشگری نیز انتخاب شود تا تعادل در توسعه کشور ایجاد شود.

او این طرح را به‌عنوان یک پیشنهاد چندین‌ساله که اخیراً دوباره توسط رئیس‌جمهور مطرح شده است، مثبت ارزیابی کرد و بر لزوم انجام یک مطالعه تطبیقی جامع با کشور‌هایی که چنین تغییری را تجربه کرده‌اند، تأکید کرد.

زارع با اشاره به متمرکز بودن امکانات و تراکم جمعیتی در تهران، پیشنهاد داد که ایران می‌تواند پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی جداگانه داشته باشد و حتی پایتخت فرهنگی و گردشگری نیز انتخاب شود تا تعادل در توسعه کشور ایجاد شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی همچنین به چالش‌های کم‌آبی و خشکسالی اشاره کرد و گفت: این مشکلات در هر نقطه‌ای از کشور وجود دارد ازاین‌رو انتخاب پایتخت باید با توجه به مسائل توسعه‌ای صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه "اجرای صحیح و درست ایده انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر از خود ایده انتقال پایتخت مهم‌تر است، چرا که در زمان حاضر ۶۰ درصد اقتصاد کشور به‌لحاظ نظام بانکی و پولی در تهران متمرکز است. "، گفت: به‌نظر بنده این طرح ایده خوبی است، اما به‌شرطی که خوب مطالعه و اجرای آن سهل و آسان شود نه اینکه هزینه شود و منابع هدر برود و در آینده تأثیر مثبتی نداشته باشد و باز همه چیز در تهران باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار