شهردار تهران گفت: در صورت انتقال پایتخت، شهر تهران از پیوستگی‌های متعدد و پراکندگی ساختمان‌ها نجات پیدا می‌کند.

علیرضا زاکانی اظهار کرد: در صورت انتقال احتمالی پایتخت، عملا تهران تبدیل به شهری تنها برای جابجایی نمی‌شود، اما کل اتفاقاتی که در خارج از تهران در پیوستگی با شهر ایجاد می‌شود یعنی هم تردد‌های بی جا داخل شهر و هم گستره ارایه خدمات در شهر؛ در یک نقطه مشخص و با هویت معین تجمیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه به نظرم این راحت‌ترین کاری است که دولت می‌تواند انجام دهد، افزود: انتقال پایتخت یک عرض و طول و ابعادی دارد که دریافت صحیح از این انتقال در ذهن می‌تواند کمک کند تا ببینیم این کار آیا شدنی است یا خیر.

دولت می‌تواند برای انتقال پایتخت چند صد هکتار زمین اختصاص دهد

زاکانی در ادامه گفت: بنده ۲ نقطه شهر تهران را یکی شمال غرب و دیگری مرقد حضرت امام (ره) را به عنوان محلی برای انتقال پایتخت در دولت شهید رئیسی در هیات دولت پیشنهاد دادم تا تجمیع ادارات و وزارتخانه‌های دولتی در آن مکان‌ها شکل بگیرد.

شهردار تهران ادامه داد: دولت می‌تواند برای انتقال پایتخت چند صد هکتار زمین اختصاص دهد و آنجا را بازطراحی و یا طراحی جدید کند و با ایجاد یک پردیس مرکزی، حکومت اجرایی حتی برای سایر قوا امکاناتی در نظر بگیرد و هنگامی که کار ساخت شروع شد ما به ازای آن ساخت و هزینه‌ها از محل املاک موجود در شهر تهاتر کند.

زاکانی در ادامه یادآور شد: با ارایه این طرح هم بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری خواهد بود و هم همه مجموعه‌ها و نهاد‌ها حاضرند این کار را انجام دهند و در نهایت شهر از این هویت مختلف و پراکندکی ساختمان‌ها نجات پیدا می‌کند.

شهردار تهران گفت: پیشنهادم در انتقال پایتخت را در دولت شهید رئیسی ارایه دادم و معاون اجرایی پیشین نیز مسوول این کار شد و قرار شد طرح را بررسی کنند اکنون نیز طرح به دولت فعلی رسیده البته که در این دولت هم توصیه ما برای انتقال پایتخت همین است.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار