مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان گفت: مردم نیکوکار و خیر این استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال از دارایی‌های خود را وقف کرده اند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت : ۲۱ وقف جدید با نیت‌های مختلف از جمله هزینه‌کرد در بخش‌های فرهنگی، بهداشت و درمان و ساخت مدرسه در این استان امسال به ثبت رسید که ارزش آن۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: برخی از واقفان شرط استفاده از عواید موقافت خود را پس از مرگ اعلام می‌کنند و اکنون مراحل قانونی وقف اموال خود را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: ترویج و نهادینه‌سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود اما انتظار می‌رود برای ترویج فرهنگ وقف به واسطه گستردگی خدمات و کارکردهای نهاد وقف برای آحاد جامعه، بخش‌های مختلف بیش از پیش همراه باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان بیان کرد: ازدواج جوانان، اشتغال‌زایی، تولید، درمان و تحصیل، در کنار نیاتی که در گذشته هم وجود داشت، احصاء شده که مبتنی بر نیازهای امروز جامعه است و این موضوع‌ها به واقفان پیشنهاد می‌شود و در نهایت واقف تصمیم می‌گیرد عواید وقف در چه زمینه‌ای استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه ارتقای آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی موجب افزایش وقف‌های جدید خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که با همراهی رسانه‌ها، موقوفات به سمت کاربردی‌تر شدن در جامعه پیش برود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت سازمان اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقفان است، گفت: این نهاد در گام نخس، وقف‌ها را جذب و سپس درآمد آنها را برای مصرف در نیات واقف و بخشی در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برنامه‌ریزی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.