بایدن قرار است با تیم امنیت ملی آمریکا برای گفتگو درباره آتش بس در غزه دیدار کند.

باراک راوید، خبرنگار آکسیوس Axios امروز دوشنبه گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قرار است امروز تیم امنیت ملی خود را برای گفتگو در مورد تلاش برای دستیابی به آتش بس درغزه و تبادل اسرا تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش، مشاوران بایدن از میانجی‌های قطر و مصر خواستند حماس را تحت فشار قرار دهند و ادعا کردند که این گروه به دلیل «تقاضای بیش از حد» در مورد شمار اسرای فلسطینی که باید در معاوضه با اسرای اسرائیلی آزاد شوند، مقصر توقف مذاکرات می‌داند. 

مشاوران بایدن در حالی حماس را مقصر توقف مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا می‌دانند که بسیاری از مقامات صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را عامل توقف مذاکرات عنوان کرده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا که نیرو‌های اشغالگر در ۷ می‌ کنترل آن را به دست گرفتند، خودداری کرده است و همین اقدام مانع از پیشرفت مذاکرات شده است.

از سویی دیگر چند روز پیش شورای جنگی رژیم صهیونیستی نقشه‌هایی را تصویب کرد که مشخص می‌کرد ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا باقی می‌ماند. این محور که حدود ۱۴ کیلومتر در مرز بین نوار غزه و مصر قرار دارد، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در مذاکرات آتش‌بس است.

در آخر هفته، آکسیوس گزارش داد که واشنگتن در مورد شانس دستیابی به توافق آتش‌بس غزه به این زودی تردید دارد، در حالی که حماس اوایل امروز تهدید کرد که اسرا در صورتی که جامعه بین‌الملل بر نخست‌وزیر اسرائیل برای پذیرش شرایط آتش بس فشار نیاورند، «روز روشن را نمی‌بینند». 

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار