قایق پناهجویان با بیش از یکصد سرنشین در سواحل سنگال دچار حادثه شد.

مداخله اروپاییان در قاره سیاه از قرن ۱۹ میلادی تاکنون ادامه دارد. مداخله در جنگ لیبی و سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور این کشور آخرین مورد از سیاست‌های مداخله گرایانه اروپاییان در قاره آفریقا بوده است. با این حال، اکنون با گذشته این تفاوت را دارد که این سیاست‌های احمقانه اکنون با بحران پناهجویان دامن خود آنها را گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی نیرو‌های مسلح سنگال امروز (دوشنبه) اعلام کرد: دستکم شش پناهجو در پی واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل سنگال جان خود را از دست دادند. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیش از یکصد پناهجو در یک قایق ماهیگیری کوچک تلاش داشتند خود را به اروپا برسانند. با این حال، به دلیل شرایط ناایمن، این قایق تنها با طی کردن ۴ کیلومتر واژگونی شد.

مقامات محلی می‌گویند تاکنون تنها ۴ پناهجو به صورت زنده از آب خارج شده اند و هنوز شمار زیادی از آنها در آب هستند. بیم آن می‌رود شمار جان باختگان این حادثه افزایش یابد. این پناهجویان به دنبال رسیدن به جزایر قناری اسپانیا در غرب آفریقا بودند. 

برآورد‌های اتحادیه اروپا نشان می‌دهد مسیر دریایی منتهی به جزایر قناری اسپانیا در سال جاری ۱۵۴ درصد شلوغ‌تر شده و از ابتدای سال میلادی جاری بیش از ۲۱ هزار پناهجو خود را به این جزایر رسانده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار