درخواست دو آژانس سازمان ملل برای کمک ۵.۶ میلیارد دلاری به اوکراین

دو آژانس زیرمجموعه سازمان ملل خواستار افزایش کمک‌ها به اوکراین به بهانه جنگ با روسیه شدند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی به طور گسترده اقدام به حمایت مالی، تسلیحاتی، و دیپلماتیک از کی یف در برابر روسیه کرده اند. یکی از نهاد‌های بین المللی که تحت تاثیر غرب اقدام به حمایت از اوکراین کرد، سازمان ملل متحد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو آژانس بین المللی در سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) خواهان افزایش کمک‌های مالی به اوکراین به دلیل جنگ با روسیه شدند.

در بیانیه مشترک آژانس پناهجویان سازمان ملل و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل که با نزدیک شدن به سالگرد جنگ اوکراین صادر شد، این دو نهاد زیرمجموعه سازمان ملل خواهان افزایش حمایت‌های مالی از این کشور به ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار شدند.

طرح واکنش بشردوستانه برای اوکراین که خود شامل صد‌ها سازمان اوکراین می‌شود به دنبال دریافت بودجه ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری است. همچنین طرح واکنش به بحران پناهجویان در اوکراین نیز بودجه‌ای معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار درخواست کرده است.

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در میان خبرنگاران در ژنو گفت: من از تمامی دولت‌های سخاوتمند، مردم، و جوامع مدنی استدعا دارم امروز برای اوکراین وارد صحنه شوند. شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که کمک‌های شما به دست افراد نیازمند در این کشور جنگ زده خواهد رسید.

این مقام سازمان ملل افزود کمک‌های دریافتی در میان ۱۱ میلیون اوکراینی که به غذا، خدمات بهداشتی، کمک‌های اضطراری، و منابع مالی نیازمند هستند توزیع خواهد شد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است "قدرت‌های بزرگ سازمان‌های بین المللی را به وجود می‌آورند و این نهاد‌ها مطابق خواست آن‌ها عمل می‌کنند. " اوکراین به دلیل آنکه زیر چتر حمایتی آمریکا و متحدانش قرار دارد اکنون به طور گسترده در حال دریافت کمک و خدمات این نهاد‌های بین المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

مثل حساب تنخواه گردان است ،

با تشخیص شخصی سازمان ملل ،
بردلشت تا یک مقدار از حساب سازمان ملل
نیاز به تایید ملل ندارد ،


پیمان اشراقی.
آخرین اخبار