مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی شیراز در نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی در نشست سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز با بیان اینکه این جشنواره نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، افزود: تاکنون بیش از ده‌ها پیش رویداد و همایش تخصصی با تأکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره در سطح استان برگزار شده است که طبق برنامه‌ریزی‌ها برگزاری کارگاه پوسترسازی خلاق یکی دیگر از این پیش رویدادها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: سرچشمه‌های پوستر را همچون مصورسازی، درگذشته‌های دور می‌توان جست‌وجو کرد، به‌طوری‌که نقوش برجسته آشوری، ایرانی و رومی نوعی پوستر بوده‌اند که رویدادهایی را به روایت تصویر، توصیف می‌کردند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: استفاده از عناصر هنر سنتی و ترکیب آن باهنرهای جدیدتر مانند طراحی گرافیک می‌تواند برای موضوعات ملی، دینی و فرهنگی انتخابی هوشمندانه باشد چراکه علاوه بر هم سویی با موضوع منتخب، به هنرهای سنتی فراموش‌شده جامعه اشاره دارد و از سوی دیگر، هنرمندان را وا می‌دارد تا با نگاهی عمیق تر نسبت به احیای هنرهای سنتی جامعه خود گام بردارند.

او با بیان اینکه در دنیایی که ارتباطات بصری در رأس قرار دارد، تسلط بر طراحی پوستر فقط یک هنر نیست، بلکه یک ضرورت است، افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان، جوانان، دانشجویان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر پوستر سازی اقدام به برگزاری کارگاه پوستر سازی خلاق در سطح استان در تاریخ ۲۱ شهریورماه می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تمامی علاقه‌مندان در سراسر استان دعوت کرد تا در این کارگاه که به‌صورت رایگان برگزار می‌شود شرکت کنند و سپس گفت: آشنایی با نرم‌افزارهای گرافیکی از پیش‌نیازهای شرکت در این کارگاه است و علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه لازم است درخواست خود را به آدرس farsfestival@farschto.ir ایمیل نمایید و یا با به شماره ۰۹۱۷۵۱۱۳۴۸۲ تماس بگیرند. آخرین‌مهلت ارسال درخواست، ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار