رئیس عمومی شرکت استخراج‌کننده تأسیسات نفتی آمودریا گفت کارمندان افغانستانی این شرکت را جهت توانمند‌سازی به کشور چین دعوت کرده است.

رئیس عمومی شرکت استخراج‌کننده نفت حوزه نفتی آمودریا با اشاره به اینکه حدودا ۹۷ درصد کارگران و کارمندان این شرکت افغانستانی هستند، می‌گوید مسئولین در نظر دارند این افراد را جهت ارتقای ظرفیت و توانمند‌سازی به کشور چین دعوت کرده و زمینه فراگیری علوم و فنون را برای‌شان فراهم کنند.

لی وچین، رئیس عمومی شرکت استخراج کننده نفت حوزه نفتی آمو دریا در دیدار با والی ولایت سرپل گفت فعالیت عادی و نورمال این شرکت در حوزه نفتی قشقری بخصوص وانگوت جریان دارد.

لی وچین خواهان همکاری بیشتر مسئولان طالبان با این شرکت شد.

وی افزود که حدود ۹۷ درصد کارگران و کارمندان این شرکت افغانستانی هستند و در نظر داریم تا شماری از مهندسان و کارمندان افغانستانی مشغول در حوزه نفتی آمو دریا را جهت ارتقای ظرفیت و توانمندسازی به کشور چین دعوت کرده و زمینه فراگیری علوم و فنون را برای‌شان فراهم کنیم.

رئیس این شرکت اظهار داشت که روند افزایش استخراج نفت بیشتر از ۹۰۰ تن روزانه وجود دارد و بزودی ساحه استخراج نفت حوزه نفتی آمو دریا وسیع خواهد شد و ساحات تاسیسات نفتی نیز در این ولایت گسترش پیدا می‌کند.

طالبان قرارداد استخراح نفت حوزه آمودریا بخصوص ساحه قشقری را به شرکت چینی «اف چین» داده و بخشی از درآمد استخراج نفت ساحه قشقری را برای انکشاف ولایت سرپل اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار